Weekly course with Assaf Sati El-Bar

04/01/2018
Event category: 
The teacher: 
Teacher Name:
Assaf Sati El-Bar
Start time: Thursday 19:00
End time: Thursday 22:00
 
12 מפגשים בימי חמישי בערב בין 19:00 ל 22:00 
בין התאריכים 04.01 ל 29.03
12.01   יום שישי יום תרגול ב"גבעת הדהרמה"
 23-24.03 שישי שבת תרגול בבית הסנגהה
 

"דרך זו... היא נתיב ישר לטיהור (תודעתם) של היצורים החיים, לצליחת היגון והצער, להפסקת אי-שביעות הרצון, חוסר הסיפוק והסבל, להשגת הדרך הנכונה, ולהיווכחות עצמית בניבאנה, היינו ארבעת המוקדים של תשומת הלב".
                                                                                                                  (מתוך הדרשה על ביסוס תשומת הלב בתרגום קרן ארבל)


'הדרשה על ביסוס תשומת הלב', הסטיפתהאנה סוטה, הנה דרשת היסוד של מסורת הוויפסנא כפי שאנו מכירים אותה.

תכופות נהוג להתייחס אליה כאל 'חופן של עלים':  אם כל הידע הקיים בעולם משול ליער שלם, הידע החשוב באמת, הידע שהוא תנאי לטרנספורמציה של התודעה, תנאי להשגת 'הדרך הנכונה' ולהיווכחות עצמית, מצוי בדרשת-יסוד זו.

קריאה והיכרות עם דרשה זו מאפשרות לנו להכיר ולהבין את הרבדים השונים של תרגול הוויפסנא כמו שלימד אותו הבודהה. הן מאפשרות לנו להבין את המאפיינים המשותפים למסורות תרגול שונות בדרך ולמקם אותן בתוך הקשר תפיסתי ומושגי מתאים.

"קריאה בדרשה זו מבהירה לנו שתרגול תשומת הלב אינו רק תרגול של תשומת לב 'עירומה' (bare awareness) – תשומת לב לחוויה כפי שהיא מופיעה בכל רגע – אלא כולל דרכי התבוננות שונות ומגוונות שמטרתן לשחרר את התודעה מן הבורות".[1] היא כוללת בתוכה התבוננות מכוונת, נתינת-דעת, למאפייני הקיום ובתוכם ארעיות הקיום, המוות והיעדר העצמיות.

התבוננות שמטרתה לפרק את ההיאחזות ולהוביל את התודעה לשחרור.
 

דרשה זו הנה חלק מקורפוס שלם של דברי הבודהה, של תורת הבודהה – תורה שמסבירה באופנים שונים ומזוויות שונות את ההגות והתרגול הבודהיסטי. כל דרשה מבהירה ומבררת נדבך נוסף בדרך.

דרשה משמעותית נוספת הנה הדרשה על ההתכוונות האוהבת, המטא סוטה. דרשה זו מתייחסת באופן מובהק לתרגול ביום-יום וליתר דיוק לרכיב של 'התכוונות נכונה' על דרך האצילים. עבורנו כמתרגלים מערביים היא חיונית להבנה של האופנים בהם נבקש להתייחס, להתמודד ולהתכוונן אל מציאות חיינו באופן שתומך בתרגול ובשחרור.
 

הקורס יתבסס על שתי הדרשות לעיל ועל פסקאות מדרשות נוספות. מטרתו לברר ולהבהיר את הדרך הבודהיסטית כפי שהיא עולה מהדרשות כדי להבין ולהרהר על דרך התרגול המתאימה לנו כמתרגלים במערב.

הקורס צומח מהתרגול וחוזר אליו. העיסוק בדרשות ובידע הבודהיסטי עלול לבלבל, אך אין לקורס כל מטרה אינטלקטואלית שאינה משרתת את התרגול על הכרית וביום-יום. יהיה אפוא מקום נכבד לתרגול המדיטטיבי – הן לתרגול השקט, הן לתרגול של נתינת-הדעת והן לתרגול איכויות הלב.

נדבך משמעותי נוסף של הקורס הנו בניית הקהילה המתרגלת – הסנגהה – כמרחב שתומך בתרגול ומאפשר העמקה בו ותמיכה-הדדית. הקורס יכלול אפוא חלקים של מפגש ותרגילים בין-אישיים.
 

למי מתאים הקורס?

הסטיפתהאנה סוטה כוללת בתוכה התייחסות לחוויות מדיטטיביות מעודנות של התבוננות על הגוף-תודעה: תשומת לב לתחושות הגופניות (ודנא), תשומת לב והיכרות עם התהליך המנטאלי של יצירת הפאזל של העצמי, (חמשת המצרפים) ועוד.

כדי ליהנות ולהפיק מהקורס נדרש אפוא בסיס תרגולי.  רקע של שנתיים בתרגול, רטריט ארוך או 3 סופי שבוע קצרים או רקע עשיר בתרגול (קורסים עירוניים, ימי תרגול) בהמלצת מורה מתובנה להשתתפות.
 



הרשמה לקורס - הקורס מלא. ההרשמה סגורה

ההשתתפות בקורס היא בהרשמה מראש בלבד.

ההשתתפות מותנית בניסיון התרגולי שצוין מעלה. במידה ואין לך את הניסיון המבוקש ובכל זאת ברצונך להירשם אנא רשום זאת ונחזור אליך.

להרשמה יש למלא את הפרטים בטופס המקוון בכפתור מצד שמאל

לאחר שנעבור על פרטי ההרשמה נחזור אליך עם פרטים אודות המשך הליך ההרשמה.


עלויות הקורס

עמותת תובנה אינה נתמכת על ידי גוף או מוסד כלשהו. במרבית פעילותיה, היא פועלת ברוח המסורת העתיקה של "דאנה" (נתינה מתוך נדיבות הלב). הפעילויות מתקיימות בזכות נדיבות ליבם של מתרגלים התומכים בעמותה בתרומות כספיות, וכן בזכות נדיבות ליבם של מספר גדול של פעילים ומתנדבים הפועלים ללא שכר.

1. דמי השתתפות
עבור הקורס אנו גובים דמי השתתפות שנועדו לכיסוי הוצאות הקורס (עלויות שכירת המקום והוצאות ארגון שונות).
את דמי ההשתתפות יש לשלם מראש בלבד.
אנו מציעים מחיר שנועד לחבר בין הצורך בכיסוי הוצאות לבין רוח הדאנה (נדיבות).

המחיר למשתתף/ת הוא 480 ש"ח.
אתם מוזמנים לשלם סכום זה או סכום גבוה יותר, כדי לסייע לתובנה להמשיך ולהציע את הקורסים ולתמוך במי שאין ביכולתו לשלם.

מי שאין ביכולתם לשלם את הסכום המלא אנא פנו אלינו בבקשה לתשלום מופחת.
נבהיר כי אנחנו לא מעוניינים שאנשים לא ישתתפו בקורס בשל מגבלה כספית.

2. תמורה למנחה

הקורס נערך על-פי מסורת ה'דאנה' – נדיבות הלב: ההוראה ניתנת ללא מחיר נקוב מראש על מנת לאפשר לכל מי שמעוניינ/ת להגיע ולתרגל ללא תלות במצב כלכלי.

זוהי תמיכה קהילתית בה כל אחד ואחת נותנים לפי יכולתם/ן על מנת לסייע גם לאלה שידם אינה משגת.

במקביל הקהילה תומכת במורים ובמורות באמצעות תרומה שניתנת בסיום המפגש. היכולת של המורים ללמד ולאפשר את הדהרמה תלויה בתמיכה של הקהילה בהוראה.

בסיום כל מפגש תינתן למשתתפים הזדמנות לנתינה מתוך נדיבות לתמיכה במנחה

 

מענה לפניות

לפרטים נוספים הנוגעים להרשמה ניתן לפנות לאיילת במייל : citycourse@tovana.org.il

אם תשובתכם אינה נענית במייל תוך כמה ימים ניתן לפנות בטלפון 0523124069



 
הלוואי ונפיק את מירב התועלת מן התרגול בקורס זה.
הלוואי וכל יצור חי יהיה משוחרר מכאב ומסבל.
הלוואי וכל יצור חי יחיה חיים חופשיים, מאושרים ואמיתיים

 
Registration is close

Hosts and assistants

אסף סאטי - אל בר
מתרגל מזה למעלה מעשרים שנים במסורת הויפסנא והבודהיזם הטיבטי, בתוכן תקופות תרגול ארוכות בתאילנד, הודו ונפאל. משלב תרגול ויפסנא עם דגש על פיתוח וטיפוח איכויות הלב והחמלה המעשית שמתבטאת בפעולה בעולם. מלמד פילוסופיה ובודהיזם במסגרות שונות. בעבודת הדוקטורט מציג תפיסה חינוכית בת-זמננו המבוססת על הדרך הבודהיסטית ועל הבודהיזם המעורב-חברתית.   Dana to Assaf Sati El-Bar   סרטוני יוטיוב לפרטים נוספים, מאמרים ואירועים באתר של סטי - https://meditations.org.il/ קישור לעמוד יוטיוב עם הקלטות – כאן.
Assaf has been practicing for 20 years in the Vipassana and Tibetan traditions. He had practiced extensively in Thailand, India and Nepal. He combines vipassana practice with emphasis on developing and cultivating qualities of heart and practical compassion, expressed through being involved in the world. He teaches Philosophy and Buddhism and also works on a PhD thesis aimed at presenting a contemporary educational approach based on the Buddhist path and the socially engaged Buddhism.   Dana to Assaf Sati El-Bar   Youtube videos For more details, articles and events, go to - https://...