Weekly course with Assaf Sati El-Bar and Yahel Avigur

26/04/2018
Event category: 
Prerequisites: 
מתרגלים בעלי ניסיון קודם
The teacher: 
Teacher Name:
Assaf Sati El-Bar
Teacher Name:
Yahel Avigur
Start time: Thursday 19:00
End time: Thursday 22:00

קרמה, תובנה ואהבה ללא גבול: הדרך הבודהיסטית להתמרה

קורס העמקה בדרך הבודהיסטית לבעלי/ות ניסיון קודם

 
"ללמוד את דרך הבודהה פירושו ללמוד את עצמי.                     
ללמוד את עצמי פירשו לשכוח את עצמי.
לשכוח את עצמי פירושו להיות מוגשם על ידי התופעות כולן
להיות מוגשם על ידי התופעות כולן פירושו להשיר גופנפש של עצמי וגם גופנפש של אחרים."

                                                                                                                              דוגן זנג'י, מתוך הספר שובוגנזו

 
 
הדרך הבודהיסטית הנה דרך של התמרה, שינוי. תנועה מהיאחזות אל שחרור, מהלא-מיטיב אל המיטיב, תנועה לעבר אהבה, שמחה מפרגנת, חמלה והשתוות הנפש.

'שלושת האימונים' הבודהיסטים יוצרים משולש תרגול של הזנה הדדית – אנחנו מטפחים את החוכמה, מטפחים את היכולת לאיסוף התודעה ומחזקים את ההתנהלות האתית והמוסרית בחיי היום-יום. התפתחות בכל אחד מקודקודי המשולש מחזקת גם את השניים האחרים בתהליך של התפתחות ספיראלית.

 

בקורס זה נעמיק בכל אחד מקצוות המשולש, נעמיק את הלימוד, נעמיק את התרגול. נעמיק בלימוד ובתרגול של סמאדהי; בלימוד ובתרגול של שלושת המאפיינים; ובלימוד ובתרגול של האתיקה הבודהיסטית של האהבה.

הלימוד יתרחש תוך דיאלוג עם דרשות הבודהה ומתוך דגש על האופן שבו מתורגמים הרעיונות הבודהיסטיים אל התרגול המדיטטיבי ולתרגול בחיי היום-יום.

התרגול בחיי היום-יום הנו דגש נוסף של קורס זה הן במובן של התרגול המוסרי – 'להימנע מרע', אך גם במובנים של 'לעשות טוב' ו'לפתח את התודעה' – נעסוק בשאלה כיצד ניתן להנכיח אהבה, חמלה ושמחה בחיי היום-יום; כיצד ניתן לפתח ולטפח את התודעה בחיי היום יום.

כחלק מעיסוק זה יהיה בקורס דגש על האינטראקציה הבין אישית בינינו כסנגהה אשר תתבטא הן בתרגילים בין-אישיים כחלק אינטגרלי מהקורס וגם בהבניה קהילתית של הקורס עצמו.

 
למי מיועד הקורס
בעלי/ות ניסיון של שנתיים לפחות על הדרך הכוללות 10 ימי רטריט (בשנים האחרונות), לכל הפחות או השתתפות ברטריט קצר + שלושה קורסים עירוניים ו-5 ימי תרגול.
 
את החלק הראשון של הקורס ילמד יהל אביגור ואילו את החלק השני ילמד סטי. חלק מהמפגשים יועברו על ידי שניהם.
 
כחלק מהקורס יתקיים מפגש אישי של כל אחד/ת מהמתרגלים/ות עם אחד ממורי הקורס.

 

תאריכי המפגשים :

26.4, 3.5, 10.5, 17.5, 24.5, 31.5, 7.6, 14.6, 21.6 

ימי תרגול ארוכים : 11.5 , 22-23.06

 


אנא קראו בתשומת לב את המידע אודות ההרשמה :

 

הרשמה

ההשתתפות בקורס היא בהרשמה מראש בלבד.
 
ההשתתפות מותנית בניסיון התרגולי שצוין מעלה. במידה ואין לך את הניסיון המבוקש ובכל זאת ברצונך להירשם אנא רשום זאת ונחזור אליך.
 
להרשמה יש למלא את הפרטים בטופס המקוון בכפתור מצד שמאל
 
לאחר שנעבור על פרטי ההרשמה נחזור אליך עם פרטים אודות המשך הליך ההרשמה.
 
 
עלויות הקורס
 
עמותת תובנה אינה נתמכת על ידי גוף או מוסד כלשהו.
במרבית פעילותיה, היא פועלת ברוח המסורת העתיקה של "דאנה" (נתינה מתוך נדיבות הלב).
הפעילויות מתקיימות בזכות נדיבות ליבם של מתרגלים התומכים בעמותה בתרומות כספיות, וכן בזכות נדיבות ליבם של מספר גדול של פעילים ומתנדבים הפועלים ללא שכר.
 
 
1. דמי השתתפות
 
עבור הקורס אנו גובים דמי השתתפות שנועדו לכיסוי הוצאות הקורס (עלויות שכירת המקום והוצאות ארגון שונות).
את דמי ההשתתפות יש לשלם מראש בלבד.
אנו מציעים מחיר שנועד לחבר בין הצורך בכיסוי הוצאות לבין רוח הדאנה (נדיבות).
 
המחיר למשתתף/ת הוא  455 ש"ח.
 
אתם מוזמנים לשלם סכום זה או סכום גבוה יותר, כדי לסייע לתובנה להמשיך ולהציע את הקורסים ולתמוך במי שאין ביכולתו לשלם.
 
מי שאין ביכולתם לשלם את הסכום המלא אנא פנו אלינו בבקשה לתשלום מופחת.
נבהיר כי אנחנו לא מעוניינים שאנשים לא ישתתפו בקורס בשל מגבלה כספית.
 
 
2. תמורה למנחה
 
הקורס נערך על-פי מסורת ה'דאנה' – נדיבות הלב: ההוראה ניתנת ללא מחיר נקוב מראש על מנת לאפשר לכל מי שמעוניינ/ת להגיע ולתרגל ללא תלות במצב כלכלי.
 
זוהי תמיכה קהילתית בה כל אחד ואחת נותנים לפי יכולתם/ן על מנת לסייע גם לאלה שידם אינה משגת.
 
במקביל הקהילה תומכת במורים ובמורות באמצעות תרומה שניתנת בסיום המפגש. היכולת של המורים ללמד ולאפשר את הדהרמה תלויה בתמיכה של הקהילה בהוראה.
 
בסיום כל מפגש תינתן למשתתפים הזדמנות לנתינה מתוך נדיבות לתמיכה במנחה
 
 
 
מענה לפניות
 
לפרטים נוספים הנוגעים להרשמה ניתן לפנות לאיילת במייל : citycourse@tovana.org.il
 
אם תשובתכם אינה נענית במייל תוך כמה ימים ניתן לפנות בטלפון 0523124069

 

Registration is close

Hosts and assistants

אסף סאטי - אל בר
מתרגל מזה למעלה מעשרים שנים במסורת הויפסנא והבודהיזם הטיבטי, בתוכן תקופות תרגול ארוכות בתאילנד, הודו ונפאל. משלב תרגול ויפסנא עם דגש על פיתוח וטיפוח איכויות הלב והחמלה המעשית שמתבטאת בפעולה בעולם. מלמד פילוסופיה ובודהיזם במסגרות שונות. בעבודת הדוקטורט מציג תפיסה חינוכית בת-זמננו המבוססת על הדרך הבודהיסטית ועל הבודהיזם המעורב-חברתית.   Dana to Assaf Sati El-Bar   סרטוני יוטיוב לפרטים נוספים, מאמרים ואירועים באתר של סטי - https://meditations.org.il/ קישור לעמוד יוטיוב עם הקלטות – כאן.
Assaf has been practicing for 20 years in the Vipassana and Tibetan traditions. He had practiced extensively in Thailand, India and Nepal. He combines vipassana practice with emphasis on developing and cultivating qualities of heart and practical compassion, expressed through being involved in the world. He teaches Philosophy and Buddhism and also works on a PhD thesis aimed at presenting a contemporary educational approach based on the Buddhist path and the socially engaged Buddhism.   Dana to Assaf Sati El-Bar   Youtube videos For more details, articles and events, go to - https://...
יהל מתרגל מאז 2006 במסורות תרוודיות ובמסורת של מדיטציית תובנה. מאז 2013 מלווה על ידי המורה רוב ברבאה, והוסמך על ידו להוראה בשנת 2019. הוא מלמד במרכז המדיטציה Gaia house באנגליה. בוגר התוכנית התלת-שנתית ללימודי 'האקומי' - פסיכותרפיה התנסותית, ומסייע בליווי ההכשרה של השיטה. בשנים האחרונות מתרגל ומלמד תרגולי תובנה בדגש על ריקות; תרגולי סמאדהי; איכויות הלב ועבודה עם רגשות במדיטציה.   Dana to Yahel Avigur   לאתר של יהל אביגור, להקלטות שיחות דהרמה והנחיות מדיטציה, כתבים, ומאמרים מתורגמים: https://dharma-reflections.com/
Yahel Avigur has been a devoted practitioner of insight meditation since 2003, combining practices from several Buddhist traditions. Since 2013 he’s practiced with the guidance of Rob Burbea, and in 2020 completed his teacher-training under his guidance. For the last four years Yahel has been teaching Dharma in Israel. He is also dedicated to educational work and social activism, and practices Hakomi, a meditative-dialogical approach to psychological healing.    Yahel's website: https://dharma-reflections.com/     Dana to Yahel Avigur