Insight meditation weekend retreat with Yonathan Dominitz assisted by Yahel Avigur

10/10/2018 to 13/10/2018
Event category: 
The teacher: 
Teacher Name:
Yonathan Dominitz
Assisted: 
Teacher Name:
Yahel Avigur
Prerequisites: 
מיועד למתרגלים בעלי נסיון של 2 רטריטים של שבוע לפחות או שנתיים לפחות של תרגול קבוע במסורת הויפאסנה
Location: 
Start time: Wednesday 14:00
End time: Saturday 18:00

סוף שבוע בנושא אנאטה-ריקות האני

 
"התרגול, לאורך זמן, הוא הסרה של אשליה… אנחנו מסירים את התעתוע, וכשאנחנו עושים זאת - האהבה גדלה מאליה." רוב בורבאה
 
 
עם התרגול - תנועת הנפש של החירות הולכת ומעמיקה, ואנחנו יכולים לאמץ דרכי עבודה וראייה שיפתחו אפשרויות חדשות של חופש. הבודהא הציע למתרגלים מסורים: הביטו בחוויה שלכם - בגוף, במחשבות, ברגשות - וראו שהיא לא באמת אתם, לא באמת שלכם, ולכן - אין סיבה להיאבק בה או לאחוז בה. כאשר אנחנו מאמצים את דרך הראייה הזו - סוגים חדשים ועמוקים של חופש, שמחה ואהבה נפתחים עבורנו. בריטריט קצר זה נציע את דרך הראייה הזו, שהבודהא קרא לה אנטה. במקביל - נציע תרגולי מדיטציה שפונים לאפשור ולתחושת מרחב, ומרווחות, פותחות ומקלות את החוויה הנפשית והגופנית.    
 
'מדיטציית תובנה' הנה תרגול שמקורו במסורת הבודהיסטית, אשר מטרתו לאפשר לנו להבין ולחוות את חיי היומיום באופן עמוק ונהיר יותר. הנחת היסוד של 'מדיטציית התובנה' היא שהתבוננות וראייה צלולה (ויפאסנה) של המציאות עשויה להביא להקלה בקושי ובכאב היומיומיים ולהיטיב את איכות החיים של המתרגלים ושל אלו הסובבים אותם.
 
'מדיטציית תובנה' מחדדת את היכולות המנטליות והרגשיות של המתרגל, ומפתחת אצלו את היכולת לעצור ולהתבונן בעצמו ובכל סיטואציה בה הוא נמצא ללא שיפוט, עם מינימום השפעה של דעות קדומות, פחדים והרגלים. 'מדיטציית תובנה' באה להגביר את המודעות והחיבור של המתרגל אל העולם בו הוא חי. מדיטציה זו מבוססת על ה'דהרמה', פילוסופיה בודהיסטית שמציעה דרך חיים הכוללת התפתחות מנטלית, מוסרית ורגשית. ה'דהרמה' מאפשרת חוכמה אנושית אינטואיטיבית שאינה כוללת רק ידע. היא תורמת לפיתוח חיבור בין-אישי שאינו אינטרסנטי, וכן איכויות של נדיבות, אהבה וחמלה שקיימות אצל כל אחד ואחת מאיתנו, גם אם אנו לא תמיד מודעים אליהן.

  • הגעה לעין דור בשעה 14:00 לצורך רישום והתארגנות.
  • הקורס יסתיים ביום שבת בשעה 18:00.
  • הקורס מתאים לכולם - חדשים למדיטציה ובעלי נסיון
 

 

Hosts and assistants

יונתן דומיניץ
מתרגל מדיטציה וצועד בדרך הדהרמה מאז 1997. רואה את תורת השחרור שלימד הבודהה כהשראה עצומה לחיים ערים וכגישה שניתנת לתרגול וליישום בכל רגע ולהביאה לכל היבט של חיי היומיום, על כרית המדיטציה ומחוצה לה. מלמד ומנחה פעילויות מדיטציה ודהרמה תוך שימת דגש על יישום והפנמת הדהרמה בחיי היום יום. ממייסדי פרוייקט 'מדיטציה 1:1' שבו מתרגלי מדיטציה ותיקים מציעים לימוד וליווי דרך מדיטציה לחולי סרטן בבתיהם. מורה לחשיבה יצירתית ומייסד MINDSCAPES , נשוי ואב לשנים, מתגורר בתל אביב. Dana to Yonathan Dominitz
Yonathan practices insight meditation since 1997. Since 2002 he teaches Insight meditation courses and retreats. Among other activities he also teaches meditation courses and programs for cancer patients in hospitals, as well as meditation courses for executives, artists and creatives, with an emphasis on applying the Dharma to everyday life. To support himself and his family, he leads courses and seminars on creativity. Yonathan is married and a father of two children.   Dana to Yonathan Dominitz