Daylog with Assaf Sati El-Bar

17/10/2018
Event category: 
Prerequisites: 
לבעלי/ות ניסיון
The teacher: 
Teacher Name:
Assaf Sati El-Bar
Start time: Wednesday 10:00
End time: Wednesday 16:00

ארעיות, הכרה בטוב ושמחת חיים

יום תרגול למתרגלים/ות ותיקים/ות 

ארעיות, אניצ'ה, הנה אחד משלושת ממאפייני הקיום בבודהיזם. אי אפשר לחמוק מהארעיות והיא רכיב מכונן בחוויה האנושית. התבוננות צלולה בארעיות עשויה להביא לשחרור מפחדים וחרדות שמלווים אותה, ולפנות מקום לנוכחות צלולה בהווה.

היא עשויה להביא לחוסר נכונות להתפשר על ההווה – על הקשר עם מי שיקרים לנו, על מראה של עלה ברחוב סואן, על הקשר עם עצמנו ומצב התודעה שלנו.

מודעות לארעיות יכולה להוביל להפסקת ההיאחזות בעתיד על תקוותיו וחרדותיו ולפנות מקום לנוכחות בלתי מתפשרת בהווה.

להפסקה של הנטייה הכפייתית להשוות למה שצריך להיות או למה שהיה בעבר, כדי למצוא שמחה גדולה במה שישנו באופן בלתי תלוי בהשוואה כזו או אחרת.

יום התרגול יכלול פרקים של תרגול שקט ומדיטציות של נתינת הדעת (יוניסומאנה סיקהרה – wise reflection) לארעיות כאחד משלושת מאפייני הקיום.

נתרגל טכניקות שונות של נתינת הדעת ובתוכן – נתינת הדעת כחלק מתרגול הויפסנא הבסיסי, כמו גם מדיטציות של הרהור/ רפלקסיה.

נתרגל מדיטציה של הכרה בטוב והכרת תודה ולקראת סוף היום נקיים גם תרגולים בין אישיים.

קהל יעד: יום תרגול מיועד למתרגלים/ות בעלי/ות ניסיון, לא יינתנו בו הנחיות תרגול בסיסיות.

שימו לב - הארוע מתקיים ביום רביעי - קיומו  מותנה במינימום נרשמים.

 
Registration is close

Hosts and assistants

אסף סאטי - אל בר
מתרגל מזה למעלה מעשרים שנים במסורת הויפסנא והבודהיזם הטיבטי, בתוכן תקופות תרגול ארוכות בתאילנד, הודו ונפאל. משלב תרגול ויפסנא עם דגש על פיתוח וטיפוח איכויות הלב והחמלה המעשית שמתבטאת בפעולה בעולם. מלמד פילוסופיה ובודהיזם במסגרות שונות. בעבודת הדוקטורט מציג תפיסה חינוכית בת-זמננו המבוססת על הדרך הבודהיסטית ועל הבודהיזם המעורב-חברתית.   Dana to Assaf Sati El-Bar   סרטוני יוטיוב לפרטים נוספים, מאמרים ואירועים באתר של סטי - https://meditations.org.il/ קישור לעמוד יוטיוב עם הקלטות – כאן.
Assaf has been practicing for 20 years in the Vipassana and Tibetan traditions. He had practiced extensively in Thailand, India and Nepal. He combines vipassana practice with emphasis on developing and cultivating qualities of heart and practical compassion, expressed through being involved in the world. He teaches Philosophy and Buddhism and also works on a PhD thesis aimed at presenting a contemporary educational approach based on the Buddhist path and the socially engaged Buddhism.   Dana to Assaf Sati El-Bar   Youtube videos For more details, articles and events, go to - https://...