ריטריט מדיטצית תובנה בנושא: 'התמודדות עם מחשבות מטרידות' בהנחיית שאילה קת׳רין ואלה (בת-אל) טולנאי

16/05/2018 עד 22/05/2018
קטגוריית האירוע: 
תנאי השתתפות: 
הריטריט מתאים למי שישב בעבר ברטריט של שבוע לפחות או בשני סופי שבוע בשתיקה.
המורה: 
שם המורה: שאיילה קת'רין 
שם המורה: אלה טולנאי 
מיקום: 
שעת התחלה: רביעי 14:00
שעת סיום: שלישי 14:00

טכניקות להתגברות על מחשבות מטרידות והסחות דעת

חוסר שקט נפשי הוא מכשול פנימי אשר כל המתרגלים נאבקים להתמודד איתו. אנו יכולים לשפר את יכולות העבודה שלנו עם אותן צורות חשיבה שמסיחות את דעתנו - מחשבות ביקורתיות, תכנונים, דאגות, מחשבות חמדניות, שיפוטיות, זכרונות, פרשנות פנימית ועוד ועוד.


בריטריט זה נלמד רצף של טכניקות להתמודדות עם דפוסים מעכבים ומגבילים;

הנחיות מתקדמות אלו נמצאות בשתי דרשות של הבודהה (סוטות 19 ו-20 בקובץ הדרשות הבינוניות).

נעודד את המתרגלים לפתח תרגול מדיטציה המבוסס על מודעות, ובה בעת נחקור את הטכניקות להתגברות על הסחות דעת.

 

 
Strategies for Overcoming Distracting Thoughts
 
Mental restlessness is an insidious and pervasive hindrance that all practitioners struggle to overcome. We can refine our skills for working with the modes of thinking that distract us from being mindful: critical thoughts, planning, worrying, lustful thoughts, judging, memories, internal commentaries, to name a few.
 
The teachings on this retreat will present a sequence of strategies for dealing with obstructive mental patterns; these progressive instructions are found in two discourses in the Middle Length Discourses, (suttas 19 and 20). Practitioners will be encouraged to develop a mindfulness-based meditation practice, while exploring these strategies for overcoming distractions.

 

במהלך הקורס מתקיימות שיחות קבוצתיות עם המורים, בהן ניתנת הזדמנות לשתף ולחקור את התנסויותינו. כמו כן ניתנת אפשרות למפגשים אישיים עם המורים.


  • הגעה לעין דור בשעה 14:00 לצורך רישום והתארגנות.
  • הריטריט יסתיים ביום בשעה 14:00.
  • הריטריט מתאים למי שישב בעבר ברטריט של שבוע לפחות או בשני סופי שבוע בשתיקה.
  • הריטריט ניתן במסורת הדאנא - נתינה על פי נדיבות הלב.

 

מהו קורס בתובנה?

אם לא השתתפת בעבר בקורס של תובנה אנא קרא/י מהו קורס בתובנה?

התנדבות בקורס

עמותת תובנה מתבססת ומתנהלת ברובה על עבודת מתנדבים. במהלך השנה מתנדבים בקורסים השונים בעין דור כ-200 מתרגלים, וזאת בנוסף לכ-50 פעילים בתפקידים קבועים. לשם קיום הקורסים והצלחתם יש צורך בהרבה ידיים עוזרות כאנשי צוות מטבח ובתפקידי ניהול הקורסים והמטבח.

הנך מוזמן/ת לחוייה המיוחדת והמעשירה של "ריטריט שירות": הזדמנות לשלב תרגול מדיטציה תוך כדי עשייה, נתינה ועבודה כסנגהה: תרגול מעשיר המהווה גשר אל היושבים על הכרית בריטריט ולתרגול ביום-יום. צוות המטבח ומנהלי הריטריט מתרגלים ריטריט שרות לצד ובחפיפה לכלל מתרגלי הקורס. 

הנכם מוזמנים להתנדב ולתרגל תוך כדי עשייה.

מהי משמעות המילה דאנה?

מאז זמנו של הבודהה, המסורת באסיה התומכת בדהרמה (הדרך הרוחנית) היא כזו של נדיבות הדדית. הקהילה המקומית מראה את הערכתה והכבוד שהיא רוחשת לתרגול הרוחני על ידי כך שהיא תומכת במנזרים ובצרכים הבסיסיים של אוכל, ביגוד, מקלט ותרופות. בתמורה, נתמכת הקהילה על ידי הקורסים, הלימוד וההדרכה אשר מוצעים על ידי הנזירים והנזירות. במשך 2,500 שנה סיפק ביטוי חי זה של שיתוף פעולה וקיום הדדי תמיכה רוחנית, הן לקהילה הרוחנית והן לקהילה החילונית.

אודות המורים והמנחים בפעילות זו

שאיילה היא המייסדת של Bodhi Courses, כיתת דהרמה אונליין, ושל Insight Meditation South Bay, מרכז מדיטציה בודהיסטי בעמק הסיליקון שבקליפורניה. שאילה החלה את לתרגל מדיטציה בשנת 1980 וצברה ניסיון של למעלה משמונה שנים של תרגול ריטריטים בדממה ומלמדת ברחבי העולם מאז שנת 1996. שאיילה תרגלה עם מאסטרים בהודו, נפאל ותאילנד וכן עם המורים המייסדים של מרכזי מדיטציה במערב. השלימה רטריט אינטנסיבי של שנה שהתמקד בתרגול ריכוז וג'האנה, וחיברה את הספר Focused and Fearless: A Meditator’s Guide to States of Deep Joy, Calm, and Clarity. שאיילה תרגלה באינטנסיביות 9 שנים תחת הדרכתו Venerable Pa-Auk Sayadaw, והפנימה...
Shaila Catherine is the founder of Bodhi Courses, an online Dhamma classroom (bodhicourses.org), and Insight Meditation South Bay, a Buddhist meditation center in Silicon Valley in California (imsb.org). She has been practicing meditation since 1980, accumulating more than eight years of silent retreat experience, and has taught internationally since 1996. Shaila studied with masters in India, Thailand, and Nepal, and also with the founders of western meditation centers. She completed a one-year intensive meditation retreat with the focus on concentration and jhāna, and authored Focused and...
בת אל
חיה בדרכי הדהרמה, המדיטציה והיוגה משנת 1998. לאורך השנים שהתה תקופות תרגול ממושכות במזרח, באירופה ובארץ וזכתה ללמוד עם מורים נפלאים רבים. מלמדת ב"תובנה", במרכז גוף נפש ובמסגרות נוספות דהרמה ומיינדפולנס. בעלת תואר שני בעבודה סוציאלית, מטפלת ומלווה אישית בדרך הדהרמה והמיינדפולנס, מוסמכת בהנחיית mbsr מטעם אוניברסיטת בנגור, מורת יוגה בהכשרתה ותלמידת פסיכותרפיית האקומי בהווה. מלמדת ולומדת עוד ועוד לחוות את חיינו מתוך הקשבה עמוקה, סקרנית, פתוחה וחומלת. חדוות הגילוי ואהבת אדם. מאמינה כי דרכנו הביתה היא יחודית במינה ויחד עם זאת כולנו פוסעים בה יחד.   דאנה לאלה טולנאי    
Ella has been practicing and studying Dharma, meditation and yoga for the last 14 years. She has spent long periods of practice in Asia, Europe and Israel, studying with many teachers. She is a certified yoga teacher and a social worker.   דאנה לאלה טולנאי