ריטריט מדיטצית תובנה בנושא שמחה בהנחיית ג׳יימס בראז ואלה טולנאי ובסיועו של יהל אביגור למתרגלים עם נסיון קודם

29/07/2018 עד 04/08/2018
קטגוריית האירוע: 
תנאי השתתפות: 
פתוח למתרגלים שישבו בעבר לפחות שני 2 רטריטים של 2 לילות או יותר בשתיקה
המורה: 
שם המורה: ג׳יימס בראז 
שם המורה: אלה טולנאי 
בסיוע: 
שם המורה: יהל אביגור 
מיקום: 
שעת התחלה: ראשון 14:00
שעת סיום: שבת 14:00
ריטריט שמחה משחררת בהנחיית ג'יימס בראז
 
 
"שמחה זו אני מכנה כלי של התודעה... לפיתוח תודעה חופשיה מעוינות ומזדון".
 
הבודהה
 
הבודהה היה ידוע כ"אדם המאושר". עם זאת, לעתים קרובות נראה שהתורה שלימד שמה דגש רב על עבודה עם סבל. שמחה ואושר עלולים להיראות קלי דעת או לא-רוחניים, אף כי שמחה היא אחד משבעת הגורמים של ההתעוררות.
 
בריטריט זה נתרגל עם דגש על טיפוח מצבי תודעה מייטיבים כדי לפתח את היכולת הטבעית שלנו לרווחה ואושר. הפיתוח של רווחה ושמחה הופך להיות המתנה שלנו לעולם מסוכסך.
 
הריטריט יכלול הנחיות לישיבות שקטות ומדיטציה בהליכה, ופגישות עם מורים, וכן גם תרגילים חווייתיים. 
 
 
התרגול יכלול:
  • להטות את התודעה כלפי מצבי תודעה מיטיבים;
  • כוחה של התכוונות מיטיבה;
  • מיינדפולנס כתרגול של הערכה (פליאה והכרת תודה);
  • לחבק את הסבל כנתיב לשמחה;
  • איך לשחרר מוביל לחופש אמיתי;
  • יושרה כבסיס לרווחה פנימית;
  • מטא עבור עצמי ואחרים;
  • מודיטה (שמחה אמפתית);
  • חמלה - ביטויו של לב נבון;
  • שמחה של פשוט להיות.

Awakening Joy

 
"It is that gladness connected with the wholesome that I call an equipment of mind....for developing a mind that is without hostility and without ill will." 
The Buddha 
 
The Buddha was known as "The Happy One." However, the teachings often seem to emphasize working with suffering. Joy and happiness can seem frivolous or unspiritual even though joy is one of the Seven Factors of Awakening. In this retreat we will practice with an emphasis on cultivating wholesome states to develop our natural capacity for well-being and happiness. Our own development of well-being and joy then becomes our gift to a troubled world. 
 
The retreat includes silent sitting and walking periods with instructions and practice meetings with teachers, as well as some experiential exercises during the five days. 
 
Practices will include:
  • Inclining the mind toward wholesome states;
  • The power of wholesome intention;
  • Mindfulness as appreciation practice (wonder and gratitude);
  • Embracing suffering as a path to joy;
  • How letting go leads to true freedom;
  • Integrity as a foundation for well-being;
  • Metta (loving-kindness) for self and others;
  • Mudita (sympathetic joy);
  • Compassion--the expression of a wise heart;and
  • The joy of simply being.
 

במהלך הקורס מתקיימות שיחות קבוצתיות עם המורים, בהן ניתנת הזדמנות לשתף ולחקור את התנסויותינו. כמו כן ניתנת אפשרות למפגשים אישיים עם המורים.


  • הגעה לעין דור בשעה 14:00 לצורך רישום והתארגנות.
  • הריטריט יסתיים ביום שבת בשעה 14:00.
  • הריטריט ניתן במסורת הדאנא - נתינה על פי נדיבות הלב.
  • הרטריט יתקיים בעיקר באנגלית. תרגום ינתן במידת הצורך.

 

James Baraz - Meeting Each Moment - Awakening Joy

אפשרות ללינה בחדר לבד בעין דור

בריטריט זה נוכל להציע מס' חדרים עבור מי שמבקש ללון בחדר לבד. לרוב בקורסי תובנה אין לנו אפשרות להבטיח לינה בחדר לבד. בקורס זה תיהיה אפשרות למס' מוגבל של אנשים להבטיח לעצמם חדר לבד בריטריט או בסופ"ש.
מספר החדרים באפשרויות הללו מוגבל מאד ועלותם יקרה יותר מחדרים רגילים, ולכן המבקשים להבטיח לעצמם חדר לבד מתבקשים לשלם מראש עבור השהות הכוללת
 

מהו קורס בתובנה?

אם לא השתתפת בעבר בקורס של תובנה אנא קרא/י מהו קורס בתובנה?

התנדבות בקורס

עמותת תובנה מתבססת ומתנהלת ברובה על עבודת מתנדבים. במהלך השנה מתנדבים בקורסים השונים בעין דור כ-200 מתרגלים, וזאת בנוסף לכ-50 פעילים בתפקידים קבועים. לשם קיום הקורסים והצלחתם יש צורך בהרבה ידיים עוזרות כאנשי צוות מטבח ובתפקידי ניהול הקורסים והמטבח.

הנך מוזמן/ת לחוייה המיוחדת והמעשירה של "ריטריט שירות": הזדמנות לשלב תרגול מדיטציה תוך כדי עשייה, נתינה ועבודה כסנגהה: תרגול מעשיר המהווה גשר אל היושבים על הכרית בריטריט ולתרגול ביום-יום. צוות המטבח ומנהלי הריטריט מתרגלים ריטריט שרות לצד ובחפיפה לכלל מתרגלי הקורס. 

הנכם מוזמנים להתנדב ולתרגל תוך כדי עשייה.

מהי משמעות המילה דאנה?

מאז זמנו של הבודהה, המסורת באסיה התומכת בדהרמה (הדרך הרוחנית) היא כזו של נדיבות הדדית. הקהילה המקומית מראה את הערכתה והכבוד שהיא רוחשת לתרגול הרוחני על ידי כך שהיא תומכת במנזרים ובצרכים הבסיסיים של אוכל, ביגוד, מקלט ותרופות. בתמורה, נתמכת הקהילה על ידי הקורסים, הלימוד וההדרכה אשר מוצעים על ידי הנזירים והנזירות. במשך 2,500 שנה סיפק ביטוי חי זה של שיתוף פעולה וקיום הדדי תמיכה רוחנית, הן לקהילה הרוחנית והן לקהילה החילונית.

אודות המורים והמנחים בפעילות זו

ג'יימס בראז הוא מהמורים המובילים בעולם למדיטצית תובנה (ויפאסנה) מאז 1978. הוא מייסד שותף, ואחד המורים הבכירים של מרכז ספיריט רוק, אחד משני המרכזים הגדולים למדיטצית תובנה (Insight Meditation) בארה"ב. ג'יימס מוביל ריטריטים, סדנאות וקורסים בארה"ב וברחבי העולם. הוא ממחברי הספר "Awakening Joy" - ספר המבוסס על קורס שהוא יצר ולימד ששם דגש על איך ניתן לטפח את השמחה בחיי היום יום. הוא מיוצריי ומוריי תכנית מנחי הדהרמה (Dharma Leaders Program), תכנית שהכשירה מעל ל 200 מתרגלים/ות ותיקים/ות ללמד מדיטצית תובנה (מיינדפולנס) בקהילות שונות, בארה"ב, קנדה, מקסיקו ואירופה. הוא המורה המלווה של הסנגהה אינטרנטית...
James has been a meditation teacher since 1978. He is creator and teacher of the Awakening Joy course (since 2003). He leads retreats, workshops and classes in U.S and abroad. Co-founding Teacher of Spirit Rock Meditation Center in Woodacre, CA. Co-author of Awakening Joy, the book based on the course (with Shoshana Alexander). He is a Guiding Teacher for One Earth Sangha, a website devoted to expressing a Buddhist response to Climate Change. James lives in Berkeley, California with his wife, Jane.  He has two sons and three grandchildren.   Dana to James Baraz
בת אל
חיה בדרכי הדהרמה, המדיטציה והיוגה משנת 1998. לאורך השנים שהתה תקופות תרגול ממושכות במזרח, באירופה ובארץ וזכתה ללמוד עם מורים נפלאים רבים. מלמדת ב"תובנה", במרכז גוף נפש ובמסגרות נוספות דהרמה ומיינדפולנס. בעלת תואר שני בעבודה סוציאלית, מטפלת ומלווה אישית בדרך הדהרמה והמיינדפולנס, מוסמכת בהנחיית mbsr מטעם אוניברסיטת בנגור, מורת יוגה בהכשרתה ותלמידת פסיכותרפיית האקומי בהווה. מלמדת ולומדת עוד ועוד לחוות את חיינו מתוך הקשבה עמוקה, סקרנית, פתוחה וחומלת. חדוות הגילוי ואהבת אדם. מאמינה כי דרכנו הביתה היא יחודית במינה ויחד עם זאת כולנו פוסעים בה יחד.   דאנה לאלה טולנאי    
Ella has been practicing and studying Dharma, meditation and yoga for the last 14 years. She has spent long periods of practice in Asia, Europe and Israel, studying with many teachers. She is a certified yoga teacher and a social worker.   דאנה לאלה טולנאי