סמינר מבוא מרוכז למדיטציית תובנה (מיינדפולנס) בבית חנן בהנחיית יהל אביגור (רשימת המתנה)

21/12/2018 עד 22/12/2018
קטגוריית האירוע: 
המורה: 
יהל אביגור
תנאי השתתפות: 
פתוח לכולם
נגישות:
נגישות חלקית
למי מתאים הקורס: 
שעת התחלה: שישי 00:00
שעת סיום: שבת 00:00

תשומת לב בחיי היומיום

סמינר מבוא למדיטציית תובנה (מיינדפולנס)

ששי 21.12.2018 10:00-17:00

שבת 22.12.18 10:00-17:003

הסמינר מלא - ניתן להירשם לרשימת המתנה (אנו ניצור עמכם קר אם יתפנה עבורכם מקום)

זוהי הזדמנות לפגוש, להבין וללמוד את המדיטציה הבודהיסטית במתכונת של סמינר מעשי מרוכז בן יומיים.

למי זה מתאים?

ההשתתפות מתאימה לכל מי שרוצה ללמוד את תרגול מדיטציית תובנה  (נקראת גם מדיטציית ויפסאנה או מיינדפולנס) שבכוחה לשחרר מדפוסים מגבילים ומכאיבים ולאפשר לשמחה ושלווה עמוקים למלא את חיינו וליבנו.

אין דרישות לניסיון קודם כלשהו.

 מהי תשומת לב (מיינדפולנס)?

תשומת הלב (Mindfulness) היא איכות מנטאלית שמשמעה התבוננות בעצמנו, בגוף, ברגשות ובמחשבות - מרגע לרגע בצורה לא שיפוטית.

זו איכות אותה מפתחים דרך תרגול מדיטציית תובנה (Insight Meditation). בתרגול אנחנו מפתחים מגע ישיר וקרוב עם החוויה, לומדים להכיר ולהתייחס בכבוד ואי שיפוט למה שמגלה את עצמו בחוויה שלנו.

בעשרים השנה האחרונות הצטברו אלפי מחקרים מדעיים המוכיחים את מה שכבר ידוע למתרגלי  מדיטציה במשך אלפי שנים: על ידי התיידעות והתיידדות עם מה שנחווה, אנו יכולים ללמוד בהדרגה להכיל את המתרחש בנו, לפתח הבנה הולכת ומעמיקה לגבי עצמנו והעולם שסביבנו ולחיות חיים עם פחות מתח ועם שלווה הולכת ומעמיקה.

ברמה הגופנית, תרגול מיומן של תשומת לב נמצא כגורם לשיפור בתפקוד מערכת החיסון ועמידות בפני מחלות. ברמה הנפשית המחקרים מראים כיצד אצל חולים במחלות כרוניות יש ירידה ברמת המתח, הלחץ ומצבי הרוח השליליים ועלייה ברמת הרווחה הרגשית, השמחה, שביעות הרצון ואיכות החיים. המחקרים מצליחים לזהות את המנגנונים במוח הקשורים לשיפור בבריאות הנפשית הנובע מהתרגול.

 

בסמינר תינתן התייחסות להמשך התרגול בבית וליצירת הרגלי תרגול בחיי היומיום.

 חלק מהנושאים שנעסוק בהם:

  • מהי מדיטציה? מהי תשומת לב? כיצד לתרגל ולפתח יכולת להיות בתשומת לב? להתיידע לתחושות הגוף ולנשימה. לעצור ולנוח בכאן ועכשיו.

  • תשומת לב לנשימה: כיצד להתיידד עם הנשימה, להרפות מדפוסי שליטה וללמוד מתוך תשומת לב לנשימה.

  • תשומת לב לתחושות הגוף: כיצד לשים לב לגוף ולתחושות הגוף השונות. כיצד להתיידע ולאפשר לתחושות להיות כפי שהן, מבלי לשנות אותן. תוך כדי כך, נתוודע לעצמה של ההרגלים והדפוסים החשיבתיים והרגשיים, ונגלה כיצד תשומת לב יכולה להיות מועילה בהכרת דפוסים אלה והשתחררות הדרגתית מהם.

  • קשב בלתי מתערב: תוך כדי הקשבה לתחושות הגוף נלמד לזהות את התחושות הנעימות, הבלתי נעימות ומה שביניהן, לשים לב להרגלים המותנים שלנו להגיב ולנסות לשנות כל חוויה בהתאם לדרך שבה היא נקלטת בחושינו. דרך הגוף נלמד להשהות תגובות ולפתח יחס חדש לתחושות.

  • עבודה עם מכשולים וקשיים בתרגול: כיצד לזהות מכשולים בתרגול ולהפוך אותם למנוף להעצמת התרגול ולהעמקת תשומת הלב.

  • יישום התובנות של המדיטציה בחיי היום-יום: ביכולתנו להפוך את תרגול המדיטציה לכלי רב עוצמה בחיינו. שימוש מיומן בגישות שרכשנו יכול להשפיע על היכולת שלנו ליצור איזון ושלווה ביחסים שבינינו לבין החיים והאנשים שסביבנו.
    כיצד להמשיך מכאן: יצירת תוכנית להמשך התרגול האישי בחיי היום- יום.

 לוח הזמנים של הסמינר יהיו מורכב בחלקו הגדול מתרגול מעשי של ישיבות והליכות מדיטציה.

אודות המורים והמנחים בפעילות זו

מתרגל במסירות מזה שנים רבות, במסורות שונות ועם מורות ומורים שונים בארץ ובעולם. בשנים האחרונות מעמיק בטיפוח התובנה של ריקות, ועבודה עם דרכי ראייה וחוויה שמשחררות את התודעה והלב. בוגר התוכנית התלת-שנתית ללימודי 'האקומי' - פסיכולוגיה התנסותית, התומכת בשחרור מנטלי במפגש בין-אישי. מחנך ומכשיר מורים, פעיל חברתי, וחבר בקהילה שיתופית ברחובות. לאתר של יהל אביגור, להקלטות שיחות דהרמה והנחיות מדיטציה, כתבים, ומאמרים מתורגמים: https://dharma-reflections.com/      
Practices and in love with the Dharma since 2003, both in daily life and in long periods of retreat with different teachers. Inquires and practices different possibilities for liberation of the mind through transforming the view of self and the world. Besides Dharma practice and study – involved in the field of education as a teacher and as a trainer for teachers as well as political activity. Lives in a cooperative community in Rehovot, Israel. Yahel's website: https://dharma-reflections.com/