ריטריט מדיטצית תובנה (ויפאסנה) בהנחיית דונלד רות׳ברג וזהר לביא בסיועו של יהל אביגור

21/07/2019 עד 27/07/2019
קטגוריית האירוע: 
המורה: 
שם המורה: דונלד רות'ברג 
שם המורה: זהר לביא 
בסיוע: 
שם המורה: יהל אביגור 
תנאי השתתפות: 
פתוח לכולם
מיקום: 
שעת התחלה: ראשון 14:00
שעת סיום: שבת 14:00

טיפוח תבונה ולב פתוח - ריטריט של שבוע בעין דור

 
בריטריט זה נתרגל מדיטציית תובנה וטיפוח תשומת לב וחכמה. נלמד את תרגולי המטהה (טוב לב אוהב), חמלה, שמחה והשתוות הנפש, ואת היישום של תרגולים אלו בחיי היומיום.
 
כל התרגולים הללו מחזקים את הראייה הבהירה, התבונה, הביטחון העצמי, הקבלה העצמית, נדיבות הרוח והיציבות של התודעה והלב.
כמו כן הם חושפים את טוב הלב והתבונה היסודיים שלנו, בתרבות שבה, לעתים קרובות, הלב והתודעה מנותקים.
 
הריטריט יתקיים בשתיקה, עם תרגול של מדיטציות ישיבה והליכה לסירוגין. נציע הוראות יסודיות לתרגולים השונים, כמו גם שיחות, דיונים ומפגשים יומיים קצרים של תנועה מודרכת.

 

Cultivating Wisdom and the Open Heart. With Donald Rothberg, Zohar Lavie, and Yahel Avigur.

Weeklong retreat (Ein Dor).

 

In this retreat, on the foundation of insight meditation and the development of mindfulness and wisdom, we will learn the formal practices of lovingkindness, compassion, joy, and equanimity, and offer guidance for bringing these practices into daily life.

All of these practices strengthen clear seeing and wisdom, self-confidence, self-acceptance, generosity of spirit, and steadiness of mind and heart, revealing our fundamental kindness and wisdom, in a culture in which heart and mind are often disconnected.

The retreat will be held in the context of silence, alternating sitting meditation and walking meditation. Core instructions in the different practices will be offered, along with talks, discussion, and brief daily guided movement sessions.

 


 

  • הרטריט יתקיים בעברית ובאנגלית - תרגום ינתן במידת הצורך.

אפשרות ללינה בחדר לבד בעין דור

בריטריט זה נוכל להציע מס' חדרים עבור מי שמבקש ללון בחדר לבד. לרוב בקורסי תובנה אין לנו אפשרות להבטיח לינה בחדר לבד. בקורס זה תיהיה אפשרות למס' מוגבל של אנשים להבטיח לעצמם חדר לבד בריטריט או בסופ"ש.
מספר החדרים באפשרויות הללו מוגבל מאד ועלותם יקרה יותר מחדרים רגילים, ולכן המבקשים להבטיח לעצמם חדר לבד מתבקשים לשלם מראש עבור השהות הכוללת
 

התנדבות בקורס

עמותת תובנה מתבססת ומתנהלת ברובה על עבודת מתנדבים. במהלך השנה מתנדבים בקורסים השונים בעין דור כ-200 מתרגלים, וזאת בנוסף לכ-50 פעילים בתפקידים קבועים. לשם קיום הקורסים והצלחתם יש צורך בהרבה ידיים עוזרות כאנשי צוות מטבח ובתפקידי ניהול הקורסים והמטבח.

הנך מוזמן/ת לחוייה המיוחדת והמעשירה של "ריטריט שירות": הזדמנות לשלב תרגול מדיטציה תוך כדי עשייה, נתינה ועבודה כסנגהה: תרגול מעשיר המהווה גשר אל היושבים על הכרית בריטריט ולתרגול ביום-יום. צוות המטבח ומנהלי הריטריט מתרגלים ריטריט שרות לצד ובחפיפה לכלל מתרגלי הקורס. 

הנכם מוזמנים להתנדב ולתרגל תוך כדי עשייה.

מהי משמעות המילה דאנה?

מאז זמנו של הבודהה, המסורת באסיה התומכת בדהרמה (הדרך הרוחנית) היא כזו של נדיבות הדדית. הקהילה המקומית מראה את הערכתה והכבוד שהיא רוחשת לתרגול הרוחני על ידי כך שהיא תומכת במנזרים ובצרכים הבסיסיים של אוכל, ביגוד, מקלט ותרופות. בתמורה, נתמכת הקהילה על ידי הקורסים, הלימוד וההדרכה אשר מוצעים על ידי הנזירים והנזירות. במשך 2,500 שנה סיפק ביטוי חי זה של שיתוף פעולה וקיום הדדי תמיכה רוחנית, הן לקהילה הרוחנית והן לקהילה החילונית.

אודות המורים והמנחים בפעילות זו

ד"ר דונלד רות'ברג הוא מורה בכיר לדהרמה ומדיטציית ויפסנא וסופר.  הוראתו וכתיבתו מתמקדות בחיבור בין התרגול הבודהיסטי, הפסיכולוגיה המערבית ותרגול רוחני המעורב חברתית. לשמחתנו, דונלד קיבל את הזמנתנו לבוא וללמד בישראל ביוני 2017. דונלד מתרגל ויפסנא החל משנת 1976 ובמהלך השנים קיבל הכשרה גם במסורת הדזוגצ'ן ומהאמודרה, בגישת האקומי לפסיכותרפיה ובגישות טיפול סומאטיות לעבודה עם טראומה. דונלד הוא אחד המורים הבכירים והמובילים במרכז Spirit Rock בקליפורניה שהקים ג'ק קורנפילד וחבר במועצת המורים של המרכז. הוא גם חבר בועד המנהל של הקרן הבודהיסטית לשלום (Buddhist Peace Fellowship) ושימש גם כמנהל התוכנית...
Dr. Donald Rothberg is a leading teacher and writer on meditation, the intersection of psychology and spirituality, and socially engaged spiritual practice. He has taught and practiced Buddhist meditation for over 35 years, and his teaching and trainings have helped to pioneer new ways of connecting inner and outer transformation. He is a member of the Teacher's Council at Spirit Rock Center and board member for the Buddhist Peace Fellowship. Donald has also served as director of the Socially Engaged Spirituality program at the Saybrook Graduate School in San Francisco. He is the author of...
מורת דהרמה בעמותת תובנה. היא מתרגלת ומלמדת בישראל, אירופה והודו. זוהר נמנית על המייסדים של סנגה-סווה שמשלבת בין מדיטציה, דהרמה ופעילות חברתית. סנגה-סווה מקיימת ריטריטים של טיפול במצורעים בהודו, חידוש יערות באנגליה וסיוע לחקלאים פלסטינים בעת מסיק הזיתים בגדה המערבית.   דאנה לזהר לביא   שיחות של זוהר ניתן למצוא באתר של סנגהה-סווה כאן האתר של סנגהה-סווה https://www.sanghaseva.org האתר של זוהר לביאhttps://zoharlavie.org
Zohar fell in love with meditation in 2000 and has been following after her heart ever since. This journey has taken her from the meditation cushion into exploring further ways of expressing truth and love. She now spends most of her time dreaming up and facilitating retreats that offer service as a spiritual path around the world. Her practice involves relaxing into life with love. Zohar is one of the founders of SanghaSeva who offer a "meditation in action" retreats.   דאנה לזהר לביא