ריטריט כמרחב חופשי מטלפונים סלולרים

מכתב לקהילת המתרגלות.ים של עמותת תובנה:
הידוק ודיוק הנהלים לגבי הפקדת טלפונים ניידים בריטריטים למען התרגול של כולנו

 

כמה מילים על מהו "ריטריט":

ריטריט הוא מרחב מיוחד לתרגול. מרחב שקט שמוחזק על ידי הוראה ותמיכה כדי להעמיק את ההתבוננות. ריטריט משמעו "נסיגה" (retreat) מחיי היומיום הרגילים, לאופן חיים אחר, לפרק זמן, צורת חיים שבה אנחנו מוותרות באופן מודע ובהתכוונות מלאה, כקהילה של מתרגלות.ים, על תקשורת מילולית אחת עם השנייה, על הסחות דעת, כמו כתיבה וקריאה וכמובן ויתור על שימוש בטלפונים ניידים. זאת על מנת לתת לתודעה את השקט החיצוני שמאפשר לשקט פנימי, לצלילות ולחוכמה, להתפתח.

כדי לאפשר לריטריט להיות מיטיב ותומך ככל שניתן, אנחנו רואות ורואים חשיבות עליונה לכך שריטריט הוא מרחב שקט מהרגיל. לכן ריטריט בתובנה הוא מרחב חופשי לחלוטין מטלפונים ניידים ומהגירויים שהנייד מייצר בחיינו הרגילים. 

הגעה לריטריט, משמעה קבלה של ויתור זה, על ידי הפקדה של הטלפון הנייד, למעננו ולמען מי שמתרגל.ת לצידנו.

מאחר שטלפונים ניידים הפכו להיות המשך ישיר של היד לרובנו, אנחנו שמות לב שבשנים האחרונות, קשה יותר לוותר על החיבור לנייד. אולם, ויתור על הנייד והפקדתו במהלך הריטריט, זו מתנה גדולה לתת לעצמנו ולמי שמתרגל.ת איתנו בריטריט.

אנחנו כותבות.ים מכתב זה לקהילת מתרגלי.ות תובנה, על מנת להבהיר את ההתכוונות הזאת יחד עם הבהרת תהליך הרישום שמתרחש כעת בריטריטים לאור התכוונות זאת.

הפקדת הטלפון הנייד במהלך הרישום, לפני השיבוץ לחדר:

כדי לעזור לתהליך הרישום להיות קל ופשוט למתנדבות.ים שמקיימות אותו, הפקדת הנייד הינה הפעולה הראשונה בתהליך הרישום (יחד עם שאר חפצי הערך שנכנסים אל הכספת).

כלומר, רק לאחר הפקדת הטלפון הנייד, ניתן להשתבץ לחדר ולהשלים את תהליך הרישום (שימו לב שזה לא משנה אם תשובצו לחדר מוקדם או מאוחר יותר).

לכן, נבקש את שיתוף הפעולה שלכן.ם:
עם ההגעה לריטריט, אם עדיין יש שיחות טלפון שתרצו לעשות לפני תחילתו, תוכלו לעשותן לפני הכניסה לאולם הרישום. בסיומן של השיחות וההודעות האחרונות, תוכלו להיכנס לאולם הרישום, להפקיד את הטלפון ואז לקבל חדר.

בנוסף, חשוב לנו לבקש, שמרגע הפקדת הטלפון הנייד,  לא לחזור לארגז להוציא את הטלפון בשביל שיחות/הודעות אחרונות. זאת מאחר שחפצי הערך של שאר המשתתפות.ים נמצאים בתוך הארגז, והחיטוט בו יכול ליצור חוסר נוחות לאלו שכבר הפקידו את חפצי הערך שם. על כן, אנא הפקידו את הטלפון רק לאחר סיום של כל השיחות וההודעות. יש טלפון של תובנה שמספרו נשלח לפני הריטריט וניתן לקבל בו הודעות דחופות מהבית במהלך הריטריט אם צריך.

בעולם רווי גירויים, שרבים מגיעים מהנייד, כולנו מבינות.ים היום את החשיבות הרבה של חופש מגירויים אלו, חופש שריטריט ויפאסנא מאפשר. ריטריט הוא מרחב ייחודי בעולמנו, מאחר שיש בו ויתור ראשוני על מה שמייצר הרבה מהרעש הלא מיטיב. יצירת תנאים חיצוניים מיטיבים (חופש מניידים, ממחשבים, מדיבור עם מתרגלות.ים אחרות.ים, אוכל מזין ובריא) מאפשרים לתודעה וללב לטפח תנאים מיטיבים פנימיים לתבונה וחוכמה משחררת.

מסירת הטלפון הנייד אינה רק פעולה של ויתור או שיחרור, אלא גם תנועה של חופש ועצמאות וגם תנועה של תמיכה בתרגול של האחרות.ים.

מאוד נשמח לשיתוף הפעולה שלכן.ם בנושא, ותודה רבה מראש על ההתכוונות והפעולה המשותפת, שמייצרת לכולנו אפשרות אחרת.

מי יתן וכולנו נחווה חיי חופש, שמחה ואיזון פנימי עמוק ופתוח.