סדרת מפגשי "שבילים רבים – דהרמה אחת"

23/03/2018
קטגוריית האירוע: 
מיקום: 
שעת התחלה: שישי 10:00
שעת סיום: שישי 13:30
סדרת מפגשי "שבילים רבים – דהרמה אחת"
 
 קרמה - מעבר לטוב ולרע
 
על חוק הסיבה והתוצאה בבודהיזם
 
 יום שישי, 23 במרץ 2018
 
 10:00-13:30 (התכנסות ב-9:30)
 
בסמינר הקיבוצים, אודיטוריום 70, דרך נמיר 149, תל-אביב
 
משתתפים: הנזיר פניננדו בהיקהו, ד"ר אסף פדרמן, רני עובדיה, יונתן דומיניץ, אסף סטי אל-בר
 
מנחים: אילן לוטנברג ואבי פאר
 
 
* * *
 
חוק הסיבה והתוצאה (חוק הקרמה) הינו אחד הלימודים העמוקים ביותר, ויחד עם זאת, המעשיים ביותר שלימד הבודהה.  
 
זהו אחד מהעקרונות  הבסיסיים והחשובים ביותר אשר מעצבים את התנהלות מערכות היחסים שלנו ואת אופיים של הרגשות, המחשבות, ההשקפות והדפוסים המנטאליים  שמנהלים את חיינו וקובעים את איכותם.
 
חוק הסיבה והתוצאה מצביע על ההשלכות הבלתי נמנעות שיש לכל פעולה שלנו, בהתאם לכוונה שעמדה מאחוריה, בין היינו מודעים  לכך ובין אם לא.
 
עם זאת, ההתייחסות  לחוק זה מקורה לא פעם במידע חלקי ופגום, שעלול להביא לאי הבנות אשר מונעות מאתנו להיעזר בו ככלי מועיל ומיטיב בחיינו ובחיי הסובבים אותנו.
 
במפגש זה, נדון בהיבטים העמוקים והפרקטיים של חוק הקרמה במשמעותו בבודהיזם – דרך לחיים של ערות וחרות.
 
נשמח אם תיידעו גם את חבריכם או כל מי שהנושא עשוי לעניין אותו/ה
 
 
"שבילים רבים - דהרמה אחת", הינה סדרת מפגשים העוסקת בנושאים שונים מנקודות המבט של המסורות השונות בדרך הבודהיסטית. כל מפגש כולל תרגול מדיטציה מודרך, פאנל של מורים נציגי המסורות השונות, ופרק זמן לשאלות ותשובות.
 
עלות המפגש: 50 ₪.
 
- הסכום מיועד לכיסוי הוצאות המפגש, לאחזקת ולתפעול האתר, להפקת כתב העת וספרי דהרמה ולכל הוצאות התפעול השוטפות של "בודהיזם בישראל".   
 
- בסיום המפגש תינתן אפשרות לתרום למורים כנדיבות הלב. (דאנה). 
 
- מי שידו אינה משגת לשלם סכום זה, מוזמן בלב פתוח לבוא ולשלם כפי יכולתו.
 
 
 
על המשתתפים:
 
פניננדו בהיקהו
 
יליד הארץ, נזיר במסורת נזירי היער של צפון מזרח תאילנד.
 
אסף פדרמן
 
מנהל פיתוח והכשרה במכון מודע למיינדפולנס מדע וחברה, בית ספר ברוך איבצ'ר לפסיכולוגיה, המרכז הבינתחומי הרצליה. בעל תואר שלישי בפסיכולוגיה, תואר שני בלימודים בודהיסטיים, ותואר ראשון בפילוסופיה. מטפל CBT עמית הוראה באוניברסיטת חיפה, הקים ומנהל את התוכנית להכשרת מורי מיינדפולנס בגישת MBSR במרכז הבינתחומי.
 
רני עובדיה
 
התוודעה לויפאסאנה בשיטת ס. ג'י. גואנקה ב-1998. למדה שלוש שנים בתוכנית פסיכודהרמה, תירגלה בריטריטים בהודו ובקורס מהמודרה 1 עם יונגי מינגור רינפוצ'ה. כיום מתרגלת שאמאטה ויפאסאנה ודזוגשן. משלבת את פירות התירגול בעבודה טיפולית בה עוסקת שלושים שנה. לפני ארבע שנים אימצה את הדהרמה כדרך חיים שלמה ומאז גם מלמדת ומנחה קבוצות מדיטציה ודהרמה במסגרת עמותת תובנה. אם לשלושה בנים. פירסמה מאמרים, ספר פרוזה ("אלמוגים: סיפור מונולוגי" בהוצאת הקיבוץ המאוחד) וספר שירים ("כנף ציפור בפי דג", בהוצאת קרן).
 
יונתן דומיניץ
 
מתרגל מדיטציה וצועד בדרך הדהרמה מאז 1997. רואה את תורת השחרור שלימד הבודהה כהשראה עצומה לחיים ערים וכגישה שניתנת לתרגול וליישום בכל רגע ולהביאה לכל היבט של חיי היומיום, על כרית המדיטציה ומחוצה לה. מלמד ומנחה פעילויות מדיטציה ודהרמה תוך שימת דגש על יישום והפנמת הדהרמה בחיי היום יום. ממייסדי פרוייקט 'מדיטציה 1:1' שבו מתרגלי מדיטציה ותיקים מציעים לימוד וליווי דרך מדיטציה לחולי סרטן בבתיהם. מורה לחשיבה יצירתית ומייסד MINDSCAPES . נשוי ואב לשנים, מתגורר בתל אביב.
 
אסף סטי אל-בר
 
מתרגל מזה תשע-עשרה שנים במסורת הויפסנא והבודהיזם הטיבטי, בתוכן תקופות תרגול ארוכות בתאילנד, הודו ונפאל. משלב תרגול ויפסנא עם דגש על פיתוח וטיפוח איכויות הלב והחמלה המעשית שמתבטאת בפעולה בעולם. מלמד פילוסופיה ובודהיזם במסגרות שונות וכותב דוקטורט שמציע תפיסה חינוכית בת-זמננו המבוססת על הדרך הבודהיסטית ועל הבודהיזם המעורב-חברתית. 
 
 
יש להרשם למפגש מראש (קישור להרשמה מצד שמאל)
מי שנרשם למפגש מתבקש להגיע בזמן ובפניות מלאה, להיות  בו לכל אורכו ולא לעזוב  לפני סיומו. 
 
תודה,
 
צוות "בודהיזם בישראל"