סופ״ש ארוך למתרגלים עם נסיון קודם בהנחיית סטיבן פולדר ושימי לוי

19/06/2019 עד 22/06/2019
קטגוריית האירוע: 
המורה: 
שם המורה: סטיבן פולדר 
שם המורה: שימי לוי 
תנאי השתתפות: 
הקורס פתוח למי שישב בעבר לפחות ברטריט ארוך אחד של שבוע בשתיקה או בשני סופי שבוע בשתיקה ומתרגל את הדהרמה.
מיקום: 
שעת התחלה: רביעי 14:00
שעת סיום: שבת 18:00
'מדיטציית תובנה' הנה תרגול שמקורו במסורת הבודהיסטית, אשר מטרתו לאפשר לנו להבין ולחוות את חיי היומיום באופן עמוק ונהיר יותר. הנחת היסוד של 'מדיטציית התובנה' היא שהתבוננות וראייה צלולה (ויפאסנה) של המציאות עשויה להביא להקלה בקושי ובכאב היומיומיים ולהיטיב את איכות החיים של המתרגלים ושל אלו הסובבים אותם.
 
'מדיטציית תובנה' מחדדת את היכולות המנטליות והרגשיות של המתרגל, ומפתחת אצלו את היכולת לעצור ולהתבונן בעצמו ובכל סיטואציה בה הוא נמצא ללא שיפוט, עם מינימום השפעה של דעות קדומות, פחדים והרגלים. 'מדיטציית תובנה' באה להגביר את המודעות והחיבור של המתרגל אל העולם בו הוא חי. מדיטציה זו מבוססת על ה'דהרמה', פילוסופיה בודהיסטית שמציעה דרך חיים הכוללת התפתחות מנטלית, מוסרית ורגשית. ה'דהרמה' מאפשרת חוכמה אנושית אינטואיטיבית שאינה כוללת רק ידע. היא תורמת לפיתוח חיבור בין-אישי שאינו אינטרסנטי, וכן איכויות של נדיבות, אהבה וחמלה שקיימות אצל כל אחד ואחת מאיתנו, גם אם אנו לא תמיד מודעים אליהן.

 

אפשרות ללינה בחדר לבד בעין דור

בריטריט זה נוכל להציע מס' חדרים עבור מי שמבקש ללון בחדר לבד. לרוב בקורסי תובנה אין לנו אפשרות להבטיח לינה בחדר לבד. בקורס זה תיהיה אפשרות למס' מוגבל של אנשים להבטיח לעצמם חדר לבד בריטריט או בסופ"ש.
מספר החדרים באפשרויות הללו מוגבל מאד ועלותם יקרה יותר מחדרים רגילים, ולכן המבקשים להבטיח לעצמם חדר לבד מתבקשים לשלם מראש עבור השהות הכוללת
 

מהו קורס בתובנה?

אם לא השתתפת בעבר בקורס של תובנה אנא קרא/י מהו קורס בתובנה?

התנדבות בקורס

עמותת תובנה מתבססת ומתנהלת ברובה על עבודת מתנדבים. במהלך השנה מתנדבים בקורסים השונים בעין דור כ-200 מתרגלים, וזאת בנוסף לכ-50 פעילים בתפקידים קבועים. לשם קיום הקורסים והצלחתם יש צורך בהרבה ידיים עוזרות כאנשי צוות מטבח ובתפקידי ניהול הקורסים והמטבח.

הנך מוזמן/ת לחוייה המיוחדת והמעשירה של "ריטריט שירות": הזדמנות לשלב תרגול מדיטציה תוך כדי עשייה, נתינה ועבודה כסנגהה: תרגול מעשיר המהווה גשר אל היושבים על הכרית בריטריט ולתרגול ביום-יום. צוות המטבח ומנהלי הריטריט מתרגלים ריטריט שרות לצד ובחפיפה לכלל מתרגלי הקורס. 

הנכם מוזמנים להתנדב ולתרגל תוך כדי עשייה.

מהי משמעות המילה דאנה?

מאז זמנו של הבודהה, המסורת באסיה התומכת בדהרמה (הדרך הרוחנית) היא כזו של נדיבות הדדית. הקהילה המקומית מראה את הערכתה והכבוד שהיא רוחשת לתרגול הרוחני על ידי כך שהיא תומכת במנזרים ובצרכים הבסיסיים של אוכל, ביגוד, מקלט ותרופות. בתמורה, נתמכת הקהילה על ידי הקורסים, הלימוד וההדרכה אשר מוצעים על ידי הנזירים והנזירות. במשך 2,500 שנה סיפק ביטוי חי זה של שיתוף פעולה וקיום הדדי תמיכה רוחנית, הן לקהילה הרוחנית והן לקהילה החילונית.

אודות המורים והמנחים בפעילות זו

ד"ר סטיבן פולדר הוא ממובילי התרגול הבודהיסטי בישראל, המייסד ומורה הבכיר של "עמותת תובנה". מעורבותו במדיטציית מיינדפולנס ומדיטציית ויפאסנה החלה בשנת 1975, מאז בילה שנים רבות בהודו וקיבל הדרכתם של מורים שונים מבורמה, הודו והמערב. סטיבן מלמד מזה כ-30 שנים, עיקרן בישראל וחלקן בחו"ל, ריטריטים, קורסים ושיעורים שנתיים, ברובם למתרגלים ותיקים, ועסק גם בהכשרת מורים בישראל. סטיבן דוגל בשימוש בדהרמה לקידום השלום בחברה.  סטיבן למד באוניברסיטת אוקספורד ובלונדון, בעל תואר דוקטור לביולוגיה מולקולרית, ופרסם ארבעה-עשר ספרים אקדמיים ופופולאריים בנושא של ריפוי פנימי וחיצוני. שני ספרים אחרונים כוללים את הספר רב...
Dr. Stephen Fulder was born in London in 1946 and educated at Oxford and the National Institute of Medical Research, where he was awarded his Ph.D in molecular biology. He was a lecturer at London University. He is the founder and senior teacher of Tovana (the Israel Insight Society). He has been involved in Vipassana/ Mindfulness meditation and dharma practice since 1975, has spent years in India and has been guided by a variety of teachers from Burma, India and the West. Stephen has been teaching for 20 years, mostly in Israel but also abroad, and he teaches a large number of retreats,...
שימי לוי
מתרגלת, מלמדת ולומדת דהרמה ומדיטציה משנת 1989. מתוכן, ארבע וחצי שנים כנזירה במנזרים בודהיסטים (תרהוודה) בתאילנד.​   שימי מנחה סדנאות של ויפאסנה  ובעשייתה רואה חשיבות להבאת תשומת הלב לחיי היום יום . מחלוצות תחום המיינדפולנס והתאמתו לילדים. מפתחת תוכנית "שפת הקשב" לטיפוח מיומנויות קשב (מיינדפולנס) בילדים ובמערכת החינוך. מתגוררת עם משפחתה במעגן מיכאל.  דאנה לשימי לוי
Has practiced vipassana meditation since 1988, including four years as a nun in Thailand. Simi leads seminars and retreats in vipassana meditation in Israel. In her work, she emphasizes bringing awareness to everyday life. Simi is also the founder and coordinator of "The Language of Listening," a program in the Israeli educational system designed to cultivate the skills required to pay attention and listen for children and adults.   דאנה לשימי לוי   Link to Simi dharma talks (Hebrew)