מפגש דהרמה אונליין בערב יום השואה בהנחיית סנדיה בר-קמה

20/04/2020
קטגוריית האירוע: 
המורה: 
שם המורה: סנדיה בר-קמה 
תנאי השתתפות: 
פתוח לכולם
שעת התחלה: שני 18:00
שעת סיום: שני 20:00

"מה שקיים בתוכי אינו יכול להילקח ממני"  - אתי הילסום

ערב יום השואה בהשראת אתי הילסום והטקסטים שלה
 
 
אתי הילסום הייתה יהודייה הולנדית שחייתה באמסטרדם בתקופת הכיבוש הנאצי ונרצחה באושוויץ ב-1943 כשהייתה בת 29. בשנתיים האחרונות של חייה היא ניהלה יומן, שהתפרסם אחרי המלחמה ותורגם לעברית בשם "השמים שבתוכי" (הוצאת כתר). 
היומן חושף ומלווה את המסע הפנימי שלה, שהתחיל אולי כמסע "רגיל" של אישה צעירה אבל הופך למסע למחוזות הנפש העמוקים ביותר, ומעבר להם – אל מחוזות רוחניים של חמלה ושל אהבת אדם באשר הוא (היא חומלת גם על הגרמנים), וחיבור לטבע ול'אלוהים' הנמצא בתוכה, וכל זאת בנסיבות האיומות ביותר שניתן להעלות על הדעת.
 
זהו תיאור של התעוררות רוחנית מהמעלה הראשונה, המביאה אותה לדרגת בודהיסאטווה, זו המקדישה את חייה לעזרת כל הברואים, מה שמתבטא למשל ברצונה "להיות רטייה על פצעים רבים", או במילים: "אלוהים, נתת לי עושר רב כל כך, אנא עזור לי לחלק אותו לאחרים ביד רחבה".  או: "בצעתי את גופי כלחם וחילקתי אותו בין האנשים, ומדוע לא, הרי הם היו רעבים לאחר תקופה ארוכה של מחסור".
 
בערב זה נתרגל מדיטציה, נקרא בכתביה של אתי הילסום מתוך הספר 'השמים שבתוכי' ונשתף.
 
 
"בשלב מסוים משהו צומח בתוכך ואתה יודע שלעולם לא תאבד אותו עוד." אתי הילסום
 
אין צורך להירשם, אנא הכנסו לזום דרך לינק זה  - https://zoom.us/j/94677792349 
מספר דקות לפני 18:00
אנו נתחיל בזמן.
 
 

עלות ההשתתפות

 
הערב ניתן בדאנה מלאה
 
עמותת תובנה אינה נתמכת על ידי גוף או מוסד כלשהו. במרבית פעילותיה, היא פועלת ברוח המסורת העתיקה של "דאנה" (נתינה מתוך נדיבות הלב). 
הפעילויות מתקיימות בזכות נדיבות ליבן/ם של מתרגלות/ים התומכות/ים בעמותה בתרומות כספיות, וכן בזכות נדיבות ליבן/ם של מספר גדול של פעילות/ים ומתנדבות/ים הפועלות/ים ללא שכר.
 
ההוראה בערב ניתנת גם היא ללא מחיר נקוב מראש על מנת לאפשר לכל מי שמעוניינ/ת להגיע ולתרגל, ללא תלות במצב כלכלי.
זוהי תמיכה קהילתית בה כל אחד ואחת נותנים לפי יכולתם/ן על מנת לסייע גם למי שידו/ה אינה משגת. במקביל הקהילה תומכת במורים ובמורות באמצעות תרומה שניתנת בסיום המפגש. מורים/ות רבים/ות המלמדות/ים בקורסים של "תובנה" מקדישות/ים את זמנם/ן ללימוד ואפשור הדהרמה מתוך נדיבות ורצון טוב לסייע לאחרות/ים בדרך. 
 
לאורך כל הערב תהיה אפשרות לתת דאנה לתובנה ולמורה.
 
 
לפניות בנוגע להרשמה והגעה אנא פנו במייל city@tovana.org.il 
 
 
הלוואי ונפיק את מירב התועלת מן התרגול.
הלוואי וכל יצור חי יהיה משוחרר מכאב ומסבל.
הלוואי וכל יצור חי יחיה חיים חופשיים ומאושרים באמת
לקבלת עדכון כשההרשמה נפתחת
נא לרשום את המייל שלך למטה:

Sign up to reciеve an email when registration begins
לצערנו יש בעיה כרגע עם מיילים של yahoo, אנא השתמשו במייל אחר.

מהי משמעות המילה דאנה?

מאז זמנו של הבודהה, המסורת באסיה התומכת בדהרמה (הדרך הרוחנית) היא כזו של נדיבות הדדית. הקהילה המקומית מראה את הערכתה והכבוד שהיא רוחשת לתרגול הרוחני על ידי כך שהיא תומכת במנזרים ובצרכים הבסיסיים של אוכל, ביגוד, מקלט ותרופות. בתמורה, נתמכת הקהילה על ידי הקורסים, הלימוד וההדרכה אשר מוצעים על ידי הנזירים והנזירות. במשך 2,500 שנה סיפק ביטוי חי זה של שיתוף פעולה וקיום הדדי תמיכה רוחנית, הן לקהילה הרוחנית והן לקהילה החילונית.

אודות המורים והמנחים בפעילות זו

מתרגלת מאז 1986. מלמדת בדרך הדהרמה: דרך הלב והתבונה. חייתה שבע שנים באשראם ליוגה ומדיטציה בארצות הברית. מתרגלת ומלמדת מדיטציה המבוססת על מסורתהתראוואדה הבודהיסטית ועל מסורת האי-שניות. שמה דגש על הקשר בין התרגול לחיי היומיום, על חקירת החוויה האישית האותנטית ועל האפשרות לחיות חיים ערים בכל רגע.  מנחה סדנאות, קורסים וקבוצות. מלמדת בעמותת 'תובנה', 'מרכז הישראלי לרפואת גוף-נפש', 'מרכז שילוב', 'מכללת כרכור', 'מרכז אוריאל' ובמסגרות נוספות, בארץ ובהודו. מאמינה שחופש אפשרי ושבכולנו טמונה היכולת לאהוב, לחמול ולהתעורר.  חיה עם בת זוג, חתולה וכלבה באזור פרדס חנה. דאנה לסנדיה בר-קמה   לאתר של...
Has been on a spiritual journey since 1986. Rakefet lived for seven years in the Kripalu Ashram, a yoga and meditation center in the United States, and taught there seminars on meditation and personal development. Over the years, her curiosity and drive for knowledge has led her to explore various Buddhist, Hindu, and Indian methods. Rakefet teaches meditation and the Dharma to individuals, groups and at retreats. דאנה לסנדיה בר-קמה   Sandya's Dharma talks (hebrew) Rakefet short video (Hebrew):