פרטים על קבוצת ישיבה למתמודדים בטבעון

קבוצת ישיבה

 למתמודדות ומתמודדים עם מחלות סרטן ולמלוויהם/ן

ימי ראשון בשעות 20:15-21:45

במרכז לקשיש רחוב האורנים 29 פינת הלבנה - טבעון

עדות והסבר על הקבוצה

"אחרי שנה של טיפולים, ניצחנו - הגידול הוסר, הגרורות נעלמו. אבל איומים חדשים הופיעו. פתאום הגיע פחד, הגיעו דאגות חדשות, הנפש נותרה עייפה ופצועה. חיפשתי מקום שבו אוכל לרומם בחזרה את רוחי ולהביא מזור לנפשי", כך מספרת ענת, משתתפת בקבוצה למעלה משנה.

מחלת הסרטן מזמינה אותנו להיות, ולפגוש את הכאב הפיזי והנפשי, ואת פחד המוות. זהו מפגש עם הסבל. במפגשים מתבוננים על הסבל מתוך ידיעה, שרק אם נסכים ונשכיל להיכנס פנימה, לתוך האמת של כל אחת ואחד - תיפתח הדרך אל השחרור ואל החופש בתוך המציאות כפי שהיא.

המדיטציה היא גם הזמנה לעצור, לנשום, להקשיב, בקטן ומקרוב, ולפגוש באופן אינטימי את החיים במלואם, במלוא תנועתם. בפגישות של הקבוצה אנחנו מתרגלים קשב ותשומת לב (מיינדפולנס), שהם כלים רבי עוצמה, בעלי השפעות מרחיקות לכת על איכות החיים, על האפשרות לחיות את החיים במלואם כפי שהם ברגע הנוכחי, להתעמת עם הפחדים המאיימים, להוריד את רמת המתח, לאפשר חשיבה צלולה וקבלת החלטות שקולה יותר, ואף לשפר את המצב הבריאותי של המתרגל/ת.

ענת ט., כותבת מתוך רחשי ליבה: "הסרטן הופיע אצלי פתאום, באמצע החיים. עם ילדה בת 8, תאומות בגיל שנתיים ובן זוג נפלא ותומך- נקראנו להתייצב מול המחלה. אחרי שנה של טיפולים, ניצחנו - הגידול הוסר, הגרורות נעלמו. אבל איומים חדשים הופיעו. פתאום הגיע פחד, הגיעו דאגות חדשות, הנפש נותרה עייפה ופצועה. חיפשתי מקום שבו אוכל לרומם בחזרה את רוחי ולהביא מזור לנפשי. חיפשתי וחיפשתי, ואז מצאתי את קבוצת הישיבה של נורית למתמודדים עם סרטן ולמלוויהם. שם, במפגשים שמקדשים את הרגע ואת החיים, התחילו להופיע ניצוצות של מרפא.

"הישיבה במדיטציה - לפעמים עם הנחיה מפורטת ולעיתים עם השראה בלבד - מעלה חוויות של תיקון ושל אהבה, מעלה תחושות של חמלה ואהבה, מעלה עוצמות וחולשות.

"השיחות של אחרי הישיבה, שבהן אנחנו משתפים את היושבים האחרים בדברים שעולים במהלך המדיטציה - תמיד מצליחות לקרב אותי אל עצמי, תמיד מזכירות לי את המוטיבציה ואת מקורות החיים שלי. גם אל מול התכנים הכי קשים ועמוקים, שקשורים למחלה ולשאלות של חיים ומוות, נעמדת התודעה הבריאה. זו שעמדה אל מול המחלה המפושטת ויכלה לה.

"המסע הזה החל לפני שנה, ומבחינתי הוא צריך להמשיך לעד. נורית טולנאי, המנחה של הקבוצה, מצליחה שוב ושוב - בתבונה ענקית וברגישות גדולה, וגם בנוכחות עיקשת - להביא אותי אל חוף מבטחים. והחוף הוא כאן".

ההשתתפות בקבוצה היא על בסיס דאנא - נתינה לפי רוחב הלב (כלכלת הלב) ולפי היכולת הכלכלית, ללא מחיר נקוב מראש.

המנחה: נורית טולנאי התמודדה עם סרטן שד לפני 20 שנה. ייסדה את עמותת אחת מתשע - נשים למען נפגעות סרטן שד, וניהלה אותה 15 שנה. לומדת ומתרגלת מדיטציות 17 שנה. הוכשרה ללמד מיינדפולנס MBSR מטעם אוניברסיטת בנגור אנגליה, ומלמדת קורסים. מלמדת באופן פרטני וקבוצתי את שיטת "העבודה" THE WORK (הוכשרה עם ביירון קייטי)..

לפרטים על קבוצת הישיבה:

נורית טולנאי: 054-4944413 , טובי רותם: 052-2827747

קטגורית פוסטים: