מדיטציה בהליכה

טיך נהאת האן

המחשבה יכולה לפנות לאלף כיוונים אבל בדרך יפה זו אני צועד

בשלווה בכל צעד, רוח קלילה נושבת, בכל צעד, פורח לו פרח.

ללכת על האדמה בנוחות ובמחשבה שקטה זהו נס נפלא,

מדיטציה בהליכה פירושה לתרגל מדיטציה בזמן הליכה.

 

זה יכול להביא לך שלווה ושמחה בעודך מתרגל זאת. צעד צעדים קטנים ברגיעה מוחלטת. לך לאט כששפתיך מחייכות, כשלבך פתוח להתנסות של שלווה. כל הדאגות והצער יכולים לנשור בזמן ההליכה. צעד בטבעיות כשאתה מתרגל מדיטציה בהליכה.
תשומת לב ושקט הם המטרה והתרגול של מדיטציה בהליכה. כשאתה מתרגל מדיטציה בהליכה, אתה הולך בנחת. אין לך מטרה או כיוון בחלל או בזמן. המטרה של מדיטציה בהליכה היא המדיטציה עצמה. ההליכה היא החשובה, לא ההגעה. המדיטציה בהליכה אינה אמצעי למטרה, זוהי המטרה. כל צעד הוא חיים, כל צעד הוא שלווה ושמחה.
אינך ממלא את התפקיד של הארת אחרים למימוש עצמי על ידי הטפה או הסברת סוטרות, אתה עושה זאת על ידי הדרך בה אתה הולך, הדרך בה אתה עומד, הדרך בה אתה יושב והדרך בה אתה רואה דברים.
האם אתה מבין כי אתה הולך למען רבים מחבריך?
מלחמת וייטנאם גרמה נזקים רבים מספור למחשבה ולגוף של האומה הוייטנאמית. רבים איבדו רגל ואינם יכולים יותר לתרגל מדיטציה בהליכה. אם יש לך שתי רגליים ושתי ידיים, עליך להודות למזלך הטוב.
היה אותו מודט הולך, תרגל למען עצמך ולמען חבריך היושבים בכיסא גלגלים ועוקבים אחרי צעדיך.
השאלה האם אנשים יכולים להתעורר או לא תלויה בכך אם הם יכולים לצעוד במודעות ובתשומת לב. זו הסיבה לכך שעתיד האנושות, כמו עתיד כל החיים על פני האדמה, תלויים בצעדיך.
צער ודאגה נאחזים בחיינו, ואנחנו רוצים לשחרר אותם. איך נעשה זאת?
מדיטציה בהליכה פירושה ללמוד שוב ללכת בנוחות, ללכת כך שעקבותיך ישאירו רקאותות של שמחה, שלווה וחופש מוחלט. כדי לעשות זאת, עליך ללמוד להשתחרר ולשחרר. לשחרר את צערך, לשחרר את דאגותיך. זהו הסוד של מדיטציה בהליכה.
הבהר לעצמך כי אתה אכן נושא את המשא הכבד של דאגה וצער, וחמול לעצמך. אתה יכול לחוות חמלה כלפי אחרים רק כשיש בך חמלה לעצמך. אתה חש חמלה זו כשאתה רואה שאתה קשור למסגרת של צער ודאגה. אתה מבין שדאגה וצער אינם יכולים לעזורלך לפתור את בעיותיך. במקום זאת, הם מחבלים בשלומך ובשמחתך.
צעד צעדים יציבים ורגועים. צעד צעדים אמיצים. היה ערני ואיתן, ערני למגבלות של צערך ודאגתך, ואיתן בנחישותך לבטל אותם.

שאל את עצמך, "מדוע עלי להמשיך לשאת"שקל זה על כתפי"?
כשאתה משחרר את הכעס והדאגה, העלה חיוך על פניך. יתכן וזו תהיה רק תחילתו שלחיוך, אבל שמור אותו על שפתיך, כמו מחצית חיוכו של הבודהא. מחצית החיוך מביאהרגיעה והנאה לצעדיך ולנשימתך.
החיוך יעזור לך לתחזק את תשומת הלב שלך והוא נושא לתשומת לב בעצמו.
היה מודע לנשימתך, ותשומת לב זו תזין גם היא את צעדיך. מודעות לנשימה היא דרךנפלאה לשמר את תשומת הלב שלך ואת שלוותך
נשימה מודעת שונה מנשימה ללא מודעות. כשאתה נושם בתשומת לב, אתה יודע שאת נושם
לך לאט יותר מהליכתך הרגילה, אבל לא לאט מדי, כשאתה נושם בצורה רגילה. אלתנסה לשלוט בנשימה. לך בצורה כזו משך כמה דקות.
ואז שים לב (ספור) כמה צעדים אתה צועד כשריאותיך מתמלאות וכמה צעדים אתה.צועד כשהן מתרוקנות. בדרך זו, תשומת לבך כוללת הן את הנשימה והן את הצעדים. אתה שם לב לשניהם. החוליה המחברת ביניהם הי הספירה.
אתה יכול להחליף את הספירה במשפט כדי לשמור על הערנות ביחס לנשימתך. אם אתהרואה את האדמה, אתה יכול להגיד " כדור הארץ הירוק" במקום ספירה של שלושה צעדים לכל נשימה ולכל נשיפה, או "צועד על האדמה הירוקה" במקום 4 צעדים לכל שאיפה ו- 4 צעדים לכל נשימה.בחר את המילים המתאימות לצעדיך .
ארבעה יסודות אלה: הנשימה, הספירה, הצעדים, וחצי החיוך נותנים כוח לרוחנו. אחרימספר שעות של תרגול רציני, תמצא כי ארבעת היסודות מתחברים ביחד בשיווי משקלמופלא של תשומת לב. זהו קור רוח שנגרם על ידי תרגול של מדיטציה בהליכה. ארבעתהיסודות של נשימה, ספירה, צעידה וחצי חיוך הופכים לאחד.
למען העולם ידידי היקר, האם לא תנסה לצעוד בדרך זו?

מתוך 'אני הולך עבורך -  מדריך למדיטציה'