שישי-שבת תרגול עם קרן ארבל בבית הסנגהה

10/01/2014 to 11/01/2014
Event category: 
Start time: Friday 00:00
End time: Saturday 23:59

 

שישי-שבת של תרגול מדיטציית תובנה (ויפסנא)
בהנחיית קרן ארבל

יום שישי בין השעות 10:00 – 17:00 (התכנסות ב-9:30)
יום שבת בין השעות 10:00 – 17:00 (התכנסות ב-9:30)

לעיתים כל שנדרש מאיתנו הוא לעצור, לנשום, להרפות, ולהתבונן. לגלות מה מביאה נוכחות שקטה ומוּדעות צלולה אל תוך הרגע.

 אתם מוזמנים לריטריט עירוני בו נלמד ונתרגל מדיטציית ויפסנא, תרגול שמפתח תשומת לב ("מיינדפולנס") -  היכולת להיווכח במה שמתרחש בתודעה, בלב ובגוף כפי שהם ברגע הנוכחי.

 שני ימי הריטריט יוקדשו לתרגול התבוננות פתוחה וסקרנית, התבוננות שתאפשר לנו לפתח חכמה , לגלות את טבעם של הדברים.
נתחיל בתרגול שיאפשר לתודעה להרפות ולשקוט ואז נלמד ונתרגל אופנים שונים של התבוננות בגוף ובתודעה. נשים דגש מיוחד על התבוננות לא שיפוטית על האופן בו אנו מתייחסים ומגיבים למה שעולה בחוויה.

 הריטריט יתנהל ברובו בשתיקה, ויכללו תרגול מדיטציה בישיבה, עמידה, הליכה וכן שיחה על הדהמה (שיחה על התרגול). בסיום כל יום יוקדש פרק זמן לשאלות.

נא להביא:

·          כרית או שתיים לישיבה (אין כריות רבות ולכן רצוי להביא מספיק כריות שיהיה לכם נוח לישיבה ממושכת). יש אפשרות לשבת על כסא.

·          שאל דק להתכסות.

·          מנה צמחונית שנחלוק בארוחת צהרים משותפת עם שאר המשתתפים.

על פי המסורת הבודהיסטית התרגול מוצע במסורת ה"דאנה"- נתינה על פי רצון ויכולת.
עם סיום המפגש ניתן יהיה לתרום למקום ולמנחה.

כתובת בית הסנגהה:
רח' עובדיה מברטנורה 21, דירה 15, תל-אביב.

 

על המנחה:

 קרן ארבל - מתרגלת לומדת וחיה את הדרך הבודהיסטית מזה 16 שנה, מאז פגשה לראשונה את מדיטציית הויפסנא בהודו. מאז למדה ותרגלה עם מורים רבים במסורת הבודהיסטית בארץ ובעולם, במסגרת ריטריטים ותקופות התבודדות ארוכות.
בשנים האחרונות היא מנחה מפגשי לימוד ותרגול של מדיטציה בודהיסטית בעמותת תובנה, בבית בהאוונא ובמסגרות נוספות, ומלמדת פילוסופיה ופסיכולוגיה בודהיסטית באוניברסיטת תל אביב ובן גוריון.
לאתר של קרן: http://kerenarbel.com

  ההשתתפות בהרשמה מראש - בקישור הבא:

https://docs.google.com/forms/d/17L8mIIPPdAFz3sSHNPRYL8h2EWuDQZXjiqPG3ZUungY/edit

שימו לב. מספר המקומות ביום זה מוגבל. כאשר אתם נרשמים אתם מצהירים על כוונתכם להגיע. הרשמה וביטול מאוחר עלולה למנוע ממישהו אחר השתתפות! אנא הירשמו רק כאשר אתם משוכנעיםשאתם רוצים ויכולים להגיע

הקורס מבוסס על השתתפות מלאה ביומיים.

מי שמעוניין להירשם ליום אחד בלבד – יוכל להירשם על בסיס מקום פנוי, ויקבל הודעה על כך מספר ימים לפני הקורס (מוקדם ככל האפשר על פי הנסיבות). אם ברצונכם להירשם ליום אחד אנא סמנו זאת בטופס ההרשמה במקום המתאים.
מספר המקומות בקורס מוגבל. אם נרשמתם ואינכם יכולים להגיע לקורס אתם מתבקשים לבטל את השתתפותכם כדי לפנות מקום לממתינים.
הביטולים נעשים דרך המייל  tovana.city@gmail.com

 במקרה של קשיים בכל הנוגע לרישום שלא נענים באימייל ניתן גם ליצור קשר עם מנהלת הרישום - אסי לביא - 054-4751004

 

עלויותעמותת "תובנה" היא ארגון התנדבותי ללא מטרות רווח אשר מארגן קורסי ויפאסנה ופעילויות נלוות וממומן אך ורק על ידי תרומות המשתתפים. אף גוף מסחרי או כל גוף אחר אינו עומד מאחורי "תובנה". ארגון הקורס, המקום והלימוד בקורס ניתנים למשתתפים/ות ללא הבטחה מוקדמת לתמורה.

 

בית הסנגהה בו יתקיים הקורס והמורה, נשענים על "דאנהשהיא המסורת העתיקה של נתינה מתוך נדיבות הלב והערכה למקום וללימודמורים רבים המלמדים בקורסים של "תובנה" מקדישים את חייהם להפצת הדהרמה מתוך נדיבות לב ורצון טוב לסייע לאחרים בדרך. התרומות מסייעות להם להמשיך ולקיים אורח חיים של העמקה בדרך ולחלוק את פירותיה עם האחרים. בסיום השבת תינתן אפשרות לתמוך בבית ובמורה.

על מנת להשאיר את תרומתכם, תזדקקו לאמצעי תשלום. ניתן לתרום באמצעות צ'ק, או במזומן

כריות ישיבה - ישנם בבית כריות אבל מספרן מוגבל אז למי שיש כרית מומלץ להביא.

 

הגעה לקורס
ביום ששי אנא הקפידו להגיע לא יאוחר מ 9:30 לצורך רישום והתארגנות, כדי שנוכל להתחיל בזמן.

 

לינה
זהו ריטריט עירוני ללא לינה.
ישנה אפשרות ללון בבית הסנגהה.אבל נדרש תיאום מראשדרך המייל tovana.city@gmail.com 
מי שמעוניין בכך אנא הצטיידו בהתאם
.
לינק למפה 

 

דאנא

 מאז זמנו של הבודהא, המסורת באסיה התומכת בדהרמה (תורתו של הבודהא) היתה כזו של נדיבות הדדית. הקהילה המקומית מראה את הערכתה והכבוד שהיא רוחשת לתרגול הרוחני על ידי כך שהיא תומכת במנזרים ובצרכים הבסיסיים של אוכל, ביגוד, מקלט ותרופות. הקהילה בתמורה, נתמכה על ידי הקורסים, הלימוד וההדרכה אשר מוצעים על ידי הנזירים והנזירות. במשך 2500 שנה ביטוי חי זה של שיתוף פעולה וקיום הדדי סיפק הן לקהילה הרוחנית והן לקהילה החילונית תמיכה רוחנית.

במערב, מסורת המנזרים לא הפכה עדיין לשכיחה. רבים מהמורים אשר מציעים את הלימוד והעצות הרוחניות בחרו לא להפוך לנזירים, ואינם חיים במנזרים. עם זאת, מורים אלה ממשיכים את המסורת של נתינה חופשית של הלימוד, ונתמכים על ידי נתינה חופשית של תמיכה מהקהילה. בהולכם בעקבות המסורת, המורים מציעים את הדרכתם ונסיונם ברוח הנדיבות, מאחר והלימוד – הדהרמה, אינם יכולים להימדד בערכים חומריים.
העלות הנמוכה של הקורסים מתאפשרת על ידי נדיבות ליבם של אנשים שהשתתפו בקורסים בעבר, והשאירו תרומה כדי לאפשר לאחרים להשתתף בהם. היעדר של מחיר נקוב עבור הלימוד וגביית עלות מינימלית עבור ארגון הקורס, מאפשר לכל מי שחפץ להשתתף בהם וליהנות מפירות התרגול, ולכולנו לתרגל נתינה ורוחב לב (דאנה), התכונה הראשונה המתפתחת בדרך.
בסופו של הקורס ניתנת ההזדמנות לתלמידים להביע את הערכתם לדהרמה, על ידי תרומה למורים, שתאפשר להם להמשיך וללמד. כל מה שתוכלו לתת מוערך מאוד, ותורם לכך שהדהרמה תמשיך להיות מועברת לכל דורש. זוהי הזדמנות להמשיך את המסורת רבת השנים של תרגול תמיכה הדדית בין המורים לתלמידים, ביטוי עמוק של התלות ההדדית, הקשר והחיבור בין כולנו.

 

מילות סיום
תרגול המדיטציה, שהשלכותיו רחבות ועמוקות, מציע כלים להתמודדות עם נפתולי החיים על בסיס ההנחה שכבני-אדם אנו חולקים התנסויות ובעיות דומות, שנובעות ממקורות זהים. התרגול והלימוד מפתחים הבנה ובהירות אשר מכוונות לשחרור מוחלט. עוד נציין כי התרגול והלימוד בקורסים של 'תובנה' אינם מהווים טקס דתי ואינם קשורים להמרת דת בשום צורה שהיא. תרגול המדיטציה עוזר לנו להגיע לתובנות משחררות כאן ועכשיו.

 

מי יתן ונפיק את מירב התועלת מן התרגול בקורס זה.
מי יתן וכל יצור חי יהיה משוחרר מכאב ומסבל.
מי יתן וכל יצור חי יחיה חיים חופשיים, מאושרים ואמיתיים.

 

Registration will be opened few weeks before the event